Thursday, June 30, 2011

antara yang menyentuh hati

Bismillahirahmanirahim 
Assalammualaikum w.b.t

sharing number 80
entry ni saje je nak share.  antara lagu-lagu yang benar-benar menyentuh hati aye.. kalau dengar dan hayati liriknya.. confirm mengalir airmata.. sayu sangat kata-kata lirik tu.. tambah lagi dengan nyanyian penyanyi yang penuh makna... =') semua lagu nyanyian kumpulan nasyid De'Hearty. 


De' Hearty - Permata Yang Dicari 


Lirik 

Hadirnya tanpa kusedari
Menggamit kasih cinta bersemi
Hadir cinta insan padaku ini
Anugerah kurniaan Ilahi

Lembut tutur bicaranya
Menarik hatiku untuk mendekatinya
Kesopanannya memikat di hati
Mendamaikan jiwaku yang resah ini

Ya Allah
Jika dia benar untukku
Dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Jika dia bukan milikku
Damaikanlah hatiku
Dengan ketentuan-Mu

Dialah permata yang dicari
Selama ini baru kutemui

Tapi ku tak pasti rencana Ilahi
Apakah dia kan kumiliki
Tidak sekali dinodai nafsu
Akan kubatasi dengan syariat-Mu
Jika dirinya bukan untukku
Redha hatiku dengan ketentuan-Mu

Ya Allah
Engkaulah tempat kubergantung harapanku
Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu


De'Hearty - Wanita


Lirik 

Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita mengharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan


De'Hearty - Pasrah Segalanya


Lirik 

Pernah hati ini terguris
Dengan fitnah dan tomahan menghiris
Sehingga terasa diri ini hina
Kerna tiada siapa yang sudi membela

Ku tabahkan hatiku harungi hidup
Biar pun tiada siapa yang menemani
Keseorangan aku di laluan sepi
Ditinggalkan mereka yang ku percayai

Namunku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Ku serahkan segala pada-Mu Tuhan
Yang berkuasa jua mencipta

Kerana Engkau Maha Mengetahui
Segala apa yang terbuku di hati

Ya Allah tidak ku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah ku temui
Mengakhiri segala yang telah ku mulai

Ya Allah Engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabah ku menghadapi dugaan
Agar tidak ku berhenti di pertengahan

Namunku tahu ada hikmahnya
Setiap segala yang menimpa diri
Serasa bagai noktah telah ku temui
Mengakhiri segala yang pernah ku mulai

Ya Allah tidak ku terdaya lagi
Menahan dugaan yang mencabar ini
Terasa bagai noktah telah ku temui
Mengakhiri segala yang telah ku mulai

Ya Allah Engkau lindungilah aku
Bekalkanlah daku dengan limpahan iman
Agar tabah ku menghadapi dugaan
Agar tidak ku terhenti di pertengahan

Kini di sini aku berdiri
Bersama harapan yang tulus suci
Agar terbitlah kembali mentari pagi
Setelah malam ku berkalut benci


okay. itu aje. =) tq sudi singgah.


insaf dan sesal tatkala terkenang dosa
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

5 comments:

cman jeini said...

ya allah,jika ia benar utkku...dekatkan lah hati nye dgn hati ku...jika ia bukan milikku...damaikan lah hati ku...dgn ketentuan mu...
antara doa yg pling latest terucap..amin

cx's said...

someone give me that song. =)

cman jeini said...

huhu..takde lagu lain ke die bg..=)

cx's said...

=)

cman jeini said...

=)...ade la tuhhh..fuhh!!!