Friday, June 17, 2011

bekas PM Britain akui AL-QURAN HEBAT!

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.b.t


sharing number 29
ni cite kat LONDON la kan.. kenal tak siapa ex-PM Britain? mai sini cek kasi tau .. tengok gambar kat bawah ni ha .. kenai?? huhu


zaman kegemilangan


zaman muda. =)

kenai tak? eheheh. okay.  saya bukan nak cite sangat pasal ex-PM Britain ni pon.. TAPI tuuuuu.. kt TAJOK ENTRY tu ha .. =) katanya AL-QURAN HEBAT !! bangga tak? huhu.. terbukti kan Islam itu indah? cop2!! tau dak nama ex-PM Britain ni sapa? heee. takpa-takpa .. mai cek kasi tau.. nama beliau adalah TONY BLAIR .. =)


kalam Allah


“Berusaha ke arah celik iman amat penting dalam dunia global,”

“Kitab (al-Quran) itu memberikan arahan praktis mengenai pernikahan, wanita dan pemerintahan,”

"iman umat Islam amat indah dan Nabi Muhammad adalah tokoh yang mendorong peradaban"



"al-Quran adalah kitab reformasi yang inklusif. Al-Quran juga mengagungkan ilmu dan pengetahuan dan membenci tahyul."


begitulah antara kata-kata beliau yang dikhabarkan melalui akhbar Britain ini amat membanggakan apabila orang bukan Islam mengakui akan kehebatan Al-Quran ..

kita sebagai hamba Allah? Subhanallah.. moga adanya keinsafan dalam diri kita untuk terus membaca dan menghayati Al-Quran. =)

Tony Blair turut menyatakan bahawa beliau membaca al-Quran setiap hari kerana aktiviti itu membuat dirinya lebih memahami mengenai iman. =)

okay lah, sumber? click je kat SINI

Al-Quran adalah kalam Allah
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

No comments: