Sunday, June 19, 2011

boleh tuju lagu?

Bismillahirahmanirahim
Assalam w.b.t

sharing number 39
ade lagi entry budak ni? haha. kenapa kesah sangat? dah nama pun blogger kan? =) ok, entry ni just suka-suka .. nak tuju lagu . heee. lagu fevret maybe .. or lagu kenangan? upst.. =p jom layan~


PETERPAN - MUNGKIN NANTI


Lirik 

Saatnyaku berkata mungkin yang terakhir kalinya
Sudahlah lepaskan semua kuyakin inilah waktunya
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi

Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang ku tinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini

Dan bila hatimu termenung bangun dari mimpi-mimpimu
[Mmm] Membuka hatimu yang dulu cerita saat bersamaku
Mungkin saja kau bukan yang dulu lagi
Mungkin saja rasa itu telah pergi

Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua disini

Dan mungkin bila nanti kita kan bertemu lagi
Satu pintaku jangan kau coba tanyakan kembali
Rasa yang kutinggal mati
Seperti hari kemarin saat semua di sini

Tak usah kau tanya kembali
Simpan untukmu sendiri
Semua sesal kau cari
Semua rasa yang kau beri


KRISTAL - LUAHAN HATI


Lirik 

Pertama kali ku dengar suaramu
sayunya hatiku merindui dirimu
walaupun belum kita bersua muka
namun aku tetap jatuh cinta

Pertama kali ku bertemu denganmu
hatiku terpaut melihat senyumanmu
aku mengharap engkau menerimaku
kerna aku bersedia menyintaimu

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikala kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasihku takkan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayangku pimpinkan tanganku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih.....

Akan ku renang lautan yang berapi
membuktikan kehebatannya cinta ini
tetapi jikala kau meninggalkan aku
terhiris hati ini
terguris jiwa ini
menangis tak berlagu

Biarpun ombak yang merubah pantai
kasihku takkan hancur berderai
biarpun hari berganti hari
dirimu tetap ku nanti

Sayangku pimpinkan tanganku
menuju mahligai bahgia
kita bersama nikmati kisah cinta
hidup bagaikan di syurga
Oh kasih....



HELIZA - CUMA AKU


Lirik 

Aku suka kamu, aku cinta kamu
Aku sayang kamu tapi kamu tak suka aku
Aku kenang kamu, aku bayangkan dirimu
Aku rindu kamu tapi kamu tak rindu aku

Mana ada cinta, jika tiada rindu
Mana ada kasih, jika tiada sayang
Apa kata kamu, mahu undur atau maju
Mungkin cuma aku tapi kamu belum tahu

Untuk apa cinta jika tidak sudi
Untuk apa kasih jika tak memberi

Aku suka kamu, aku cinta kamu
Aku sayang kamu tapi kamu tak suka aku
Mana ada cinta, jika tiada rindu
Mana ada kasih, jika tiada sayang

Untuk apa cinta, jika tidak sudi
Untuk apa kasih, jika tak memberi


Mana ada cinta, jika tiada rindu
Mana ada kasih jika tiada sayang

Untuk apa cinta, jika tidak sudi
Untuk apa kasih, jika tak memberi
Mana ada cinta, jika tiada rindu
Mana ada kasih, jika tiada sayang


UNIC - HANYA TUHAN YANG TAHU


Lirik

Ku pendamkan perasaan ini...
Ku rahsiakan rasa hati ini...
Melindungkan kasih yang berputik...
Tersembunyi di dasar hati...

Ku pohonkan petunjuk Illahi...
Hadirkanlah insan yang sejati...
Menemani kesepian ini...
Mendamaikan sekeping hati...
[ Lyrics from: http://www.lyricsmode.com/lyrics/u/unic/hanya_tuhan_yang_tahu.html ]
[Chorus]
Oh Tuhanku...
Berikanlah ketenangan abadi...
Untukku menghadapi resahnya hati ini...
Mendambakan kasih insan yang ku sayang...

[Chorus]
Dihati ini hanya tuhan yang tahu...
Dihati ini aku rindu padamu...
Tulus sanubari menantikan hadirmu...
Hanyalah kau gadis pilihanku...

[Repeat chorus]

Kerana batasan...
Adat dan syariah...
Menguji kekuatan...
Keteguhan iman...
Insan yang berkasih...



ANUAR ZAIN -SEDETIK LEBIH


Lirik

Setiap nafas yang dihembus
Setiap degupan jantung
Aku selalu memikirkanmu
Dalam sedar dibuai angan
Dalam tidur dan khayalan
Aku selalu memikirkanmu

Ternyata ku perlukan cinta dari dirimu sayang
Barulah terasa ku bernyawa
Kasihku…ku amat mencintai kamu
Kerana kau beri erti hidup
Ku kan terus mencinta sedetik lebih selepas selamanya

Di kala penuh ketakutan dengan badai kehidupan
Ku bersyukur adanya kamu
Biarlah kehilangan semua yang dimiliki di dunia
Asal masih adanya kamu


kenapa ya saya suka lagu  ni? =) banyak kisah disebalik semua lagu ni. cewah. cam gud-gud je kan. hee. apa-apa pon, hope layan and mesti korunk karaoke skali an? tau dah.. okay lah. take care semua .. lot of love for you . thank you. 


Kadang-kala isi hati boleh diluah melalui lagu
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

2 comments:

cman jeini said...

kekadang tak bape gemor lagu cmni..tp lepas feeling2 mengimbau kenangan yg lepas, kenangan mesti la yg lepas..huuhu..

perasaan cinta yg lahir dr tuhan tuh sungguh indah sekali..kadang2 tak mampu nak menolak atau menerima nye..perasaan cinta yg di beri tuh kadang2 membuat kite sedar diri semasa bersama"spt langit dan bumi"..ye la hidup zman skrg kan berbeza dgn dulu2..ape lah nilai sesorg tanpa harta benda..tp tetap bersyukur kerana nikmat yg di beri setiap ari..sama ade sedar atau tanpa disedari;)..

sekian timekasih tntg cinta yg indah di dunia ini

cx's said...

cinta Allah adalah cinta hakiki =) thanks cman jeini cuz read this entry ^_^