Awas Perlakuan Anda Setelah Putus Cinta!

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.bt

sharing number 40
hye korunk. korunk sihat? jaga diri baik-baik tau. aye ni ha da semakin parah plak.. kurang sihat.. :) so, please take care yourself. lebih-lebih lagi sekarang ni kan jerebu..  orite, aye just nak share antara perlakuan yang perlu korunk awas apabila korunk dah decide untuk tinggalkan atau ditinggalkan kekasih anda secara baik atau sebaliknya peninggalan itu.



SILENT
yeah.. ini first thing yang korunk kena awas. silent! kenapa? yelah, lepas dah clash, tak perlulah korunk buka mulut canang cerita kat orang lain yang korunk buat keputusan camtu sebab untuk kebaikan ex korunk tuh.. tak baik tau tak? seolah-olah korunk nak bagitahu dunia yang korunk terbaik dan hati mulia sebab tak pentingkan diri sendiri.. please lah.. silent is more better than talk!

STOP IT
stop what? okay, just stop when you already decide to stop your relationship.. no need to know anything about your ex.. bukan semua orang boleh terima okay.. bila korunk yang decide untuk clash dan tiba-tiba korunk kata still nak kawan lagi dengan ex korunk.. korunk leh fikir tak yang ex korunk tu tengah sedih ditinggalkan? pernah fikir tak? maybe ex korunk takleh nak berdepan dengan korunk.. or maybe dia kecewa dengan keputusan korunk.. or maybe korunk leh fikir .. 'dia sayang aku lagi' .. yeah! itu pun korunk kena ambil kira.. 

LEAVE ALONE
ini sama je dengan stop it.. don't bother him/her again.  leave him/her alone. no need ask to discuss anything anymore.. yelah.. dah decide pon untuk clash.. kita kena ingat, setiap orang lain cara untuk melupakan sesuatu yang pernah bertakhta dihati mereka. so, jangan ingat orang boleh accept cara anda yang 'mungkin' murni tu.

PRAY
doakanlah yang terbaik untuk ex korunk. no need to cari lagi kesalahan dia atau no need untuk cerita yang korunk lah yang terbaik dan dialah yang bersalah. semua itu tak boleh bagi apa-apa ganjaran pon.. just pray for her/him's future. ingatlah, Allah temukan anda berdua bukan untuk bersatu adalah kerana Allah telah ciptakan seseorang yang lebih baik untuk anda. so, jadikan pengajaran. itu sahaja.

*
*
so korunk, please think before you want to decide anything okay.. it can hurt people's heart around you. maybe korunk tak tahu tapi tolonglah fikir untuk orang lain even tak tercapai dek akal fikiran korunk time tu. please respect your ex.. then she/he will respect you back.

what you give, you get back
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

Post a Comment

15 Comments

fiQRa said…
yups~ sangat2 bersetuju ;)
AjeyyKhalid said…
setuju sangat2 dengan semua tu ..

jemput join kalau sudi yer :)

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/07/jom-join-bloglist-ajeyy-rawk.html
cman jeini said…
ermm..smthing like that..=)
ermm..cmtuuuu...=)
Nasz said…
betul tu..baik berdiam diri dan tak perlu cerita apa2 sangat..

jemput singgah ye?

MOHD NASER.com
CXopportunities said…
fiQ'Ra : tq sgt my dear :)

Ajeyy Rawk : tq sudi baca! =)

cman jeini : yeah camtulah gamoknye..

NasZ : tq sgt. :)

sumaiyah mokhtar : wah. siap ada 1 lagi kan. hehe tqvm! :)
Apel D. Doragon said…
omg aku buat kot sume yg kat atas.. teruknye.. baruku sedar
al_hakim said…
tak payah pk senang..wuu
CXopportunities said…
Apel D. Doragon : erk? means? :)

al__hakim : sometime we must think about it to avoid other's hurt. :)
Unknown said…
the moral of the story : buat sesuatu kena fikir baik buruknya... nnt kita jugak dapat padahnya... :D
Namee Roslan said…
semua point tu saya setuju. kalau betul2 dah decide untuk berpisah. sila lah commit dengan pendirian tu. em, jangan lah huha n msg2 nak menang dan rasa bukan penyebab keruntuhan sesebuah hubungan tu. kalau rasa dah tak boleh nak cope, stop je la. n masing2 dengan hal tuju msg2. saya x pernah lagi kena...tp txs sbb share :)
CXopportunities said…
Fee Hafeezah ketuk keyboard : yup .. betul tu.. actually when something happend, it help us to be more matured.

Namee Roslan :: yup. dat's rite Namee. btw thanks! =)
Anonymous said…
Hmmmmmmmm T^T Betul, isk isk sedih pulak :']
CXopportunities said…
Nurnajwa: alolo.. janganlah sedih. nanti aye lagi sedih. :')
Anonymous said…
just pray for your ex it better...