Petanda Si Dia Berpaling Arah

Berubah Hati

Hi! Bila manusia mula berubah hati, semestinya pasti ada pihak yang akan tersakiti dan menyakiti.  Itulah lumrah kita sebagai manusia biasa.  Tidak lari daripada melakukan perkara yang boleh membuatkan seseorang terasa hati dan kecewa seumur hidupnya. Bukan mudah hendak menerima keadaan yang agak sakit untuk diterima. 

tanda berubah hati
Petanda Si Dia Berpaling Arah

Petanda Si Dia Berpaling Arah

  • Mendiamkan Diri

Mendiamkan diri adalah petanda awal si dia berubah hati.  Tidak lagi mencari kita sebagai pasangannya yang dulu menjadi tempat mengadu dan bermanja. Diam seribu bahasa yang kita pon tidak tahu mengapa dan kenapa sedemikian rupa. 


  • Menyibukkan Diri

Ini juga kebiasaan, apabila dah mula berubah hati, macam-macam alasan  yang dicarinya agar dapat melepaskan diri daripada insan yang dulu dikasihi.  Sengaja menyibukkan diri yang tidak berapa nak sibuk.  Orang lain pon bekerja juga tetapi tidaklah sampai lupa dengan insan yang kita sayang. 


  • Tidak Langsung Berhubung

Biasalah keadaan ini ya, tidak langsung berhubung.  Diam seribu bahasa dan apabila kita mula menghubunginya, tidak langsung diendahkan.  Apabila kita berusaha untuk telefon, dimatikannya pula.   Memang sengaja mencari alasan dengan tidak langsung berhubung dengan kita. Lepaskan diri begitu sahaja.  Boleh dikatakan penakut juga orang sedemikian. Tak gentle!

  • Tidak Lagi Kongsi Cerita

Segala perkara berkaitan dirinya tidak lagi dikongsi dengan kita. Cuti atau bekerja pon kita tidak mendapat berita.  Macam orang jauh yang dah mati , sedikit khabar pon tidak sampai.  Tahu-tahu saja sudah mati.  Begitulah umpamanya ya. 

tanda berubah hati
Petanda Si Dia Berpaling Arah


  • Isi Masa Dengan Perkara Lain

Banyak habiskan masa dengan perkara lain contohnya keluar dengan kawan-kawan. Mentang-mentang dah tak hendak dengan kita, dibiar sahaja kita sebatang kara.  Kalau nak keluar, pergilah tidak kita halang tetapi dia tak pernah kisah pon untuk bagitahu kita. 

  • Tidak Minta Maaf

Apabila hati dah tak sudi, buatlah bermacam alasan dan perangai, tidaknya dia mahu minta maaf.  Mungkin dia rasa apa yang dilakukan itu tidak menyalahi keadaan antara mereka.  Yelah, orang yang menyakiti hati orang lain memang tidak pernah nak rasa dan faham erti dikhianati. Setuju tak? 


Pilih Jalan Baru Dan Terus Maju

Bila dah jadi macam ini, kita tak perlulah nak menunggu lagi.  Itu memang tanda-tanda si dia berpaling arah.  Sikit hal kita pon dia dah tak kisah.  Tapi cuma satu sahaja yang cx boleh katakan adalah, mereka tidak gentle apabila berkelakuan seperti ini. Pengecut! Itu saja. kbai. 

Post a Comment

15 Comments

bombay said…
saba banyak2..:)
CXopportunities said…
hahah. nothing la bombay. btw tq!
Nyamuk Terbang said…
i tgh hadapi bnda nie skunk
tpi btl ker
:(
CXopportunities said…
ntahlah aztiqah.. itulah yg terjadi.. then kalau nak tahu btl ke tidak.. jz wait and see..itupun kalau aztiqah mampu menanti. =)
Nyamuk Terbang said…
mmg stia menanti....hummm...but i can't face it if it really happen :(
CXopportunities said…
dun be like this aztiqah. we must b strong.. if he can't be ours today.. it's oke.. Allah already create the best people for us .. =)
Rean said…
bagus betul artikel ni..terkena kt batang hidung daah hehe nasib baik lps bace terus tersedar!
iyan shazlind said…
kepada yang pernah buat camni kat insan2 lain, baik insaf cepat, tak baik tau melukakan hati orang lain...kalau betul tak suka just tell him/her the truth dari biarkan sidia terseksa tertanya2..

** tergelak2 bila baca ayat "apa yang kau merapu ni shaiton?? heheheh
CXopportunities said…
@iMBobo .. hehe. thanks sudi baca and komen lagi kat entry aye.. terkena btg hidung? huhu.. bak kate nabil 'lu pk la sendiri' . peace! =)
CXopportunities said…
@iyan .. tq my dear sudi share ur opinion here. =) thanks a lot. =)
cman jeini said…
uishh..takot le ..klau mita maap kag kate nak mati le sok2 nye..hahaha..
camnoo..!!
CXopportunities said…
hahaha. wut lawak plak cman jeini ni. =)
CXopportunities said…
hehe jodoh sume ditangan Allah Mejuez. =) if korunk stay like dat and hepi. jz go on.. =)
CXopportunities said…
=) dat's the good thing you must do.. =) btw. semoga berbahagia ya. =)