Tips Putus Cinta

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.b.t

sharing number 34
hye everyone.. aye saja nak share dengan korunk.  ini adalah apa yang aye pernah lalui dan apa yang aye lakukan apabila putus cinta. erk~ putus cinta? hehe.. 


TARIK NAFAS

saat korunk jatuh jerk talak korunk sebagai seorang kekasih.. cewah.. okay, tarik nafas panjang-panjang dan dalam-dalam sambil pejam mata.. dan jangan lupa plak hembuskan nafas. kang tak memasal ada yang mati tak bernafas plak. erk. ada ke? hehe. orite, bila tengah putus cinta kan.. otak mana yang boleh berfikir secara logik dan saksama kan? so, first step. cuba kawal diri.


TAKE TIME
okay, lepas talak dah jatuh.. so, you must take time for yourself.. tadi dah cuba kawal diri kan? sekarang ni cuba tenangkan diri.. kawal dan tenang lain ya kawan-kawan.. tenangkan diri supaya tidak berfikir sesuatu yang bukan-bukan dan maybe mampu menjahanamkan merosakkan diri sendiri.


BUAT SESUATU

buat sesuatu? nak buat apa? okay, korunk bolehlah bukak radio kuat-kuat dan menyanyi sakan sampai anak tekak tu tercabut. yeah! terbaik.. dush! erk~ ok, bukan camtu ya kawan-kawan.. jangan sampai mengganggu jiran tetangga dengan anak-anak yang merengek nak susu.. kalau susah-susah pun, korunk join jerk budak-budak kecik yang tengah merengek nak susu. heheh. 


SEMBANG


cara ini sedikit sebanyak mampu mengurangkan tekanan korunk bila dah putus cinta. camne plak? okay, bila korunk cuba berbicara dengan rakan-rakan.. atleast, kawan korunk dapat membantu kurangkan bebanan korunk. sembanglah dengan member tapi bukan cerita kisah korunk.. just zip your mouth with your bad story.. cuz, if korunk share cerita tu.. lagi lah membebankan korunk dan asyiklah teringat jerk. so, no need la if korunk call member korunk cuz sama jugak kan? so, cerita benda lain k. make sure cari member korunk yang happy go lucky. kalau cari yang tengah putus cinta gak cam korunk.. aishh... 'lu pikirlah sendiri' ..


KELUAR RUMAH

bila otak dah tepu.. urat saraf semua dah block darah korunk untuk sampai ke otak.. so, segalanya akan ranap .. huhu. korunk keluarlah cari ketenangan .. pergi ambil udara nyaman diluar rumah.. pergi pantai ke.. jalan-jalan naik river cruise ke. hehehe. janganlah pulak korunk keluar rumah dan terjun dalam lombong lak.. aishh. salah tu ye kawan-kawan.


TIDUR



yeah.. tidur adalah langkah yang best. sebab apa? korunk leh lupakan masalah itu serta merta dan anggap sahaja segala yang berlaku adalah mimpi ngeri korunk.. InsyaAllah okay.. =)


MENANGIS


orite, kalau dah itu tak boleh, ini pon tak boleh, cuba itu tak kena.. cuba ini pon tak kena.. korunk menangis jelah.. menangis ni mampu mengurangkan kesengsaraan dalam hati korunk yang dah bersarang tuh..


SOLAT

okay, kalau dah semua tak boleh.. silalah kembali kepada Allah. yaa. kenapa baru sekarang nak solat? hey korunk semua. tengah otak korunk merapu meracau tak betul ok.. boleh ke korunk focus untuk solat? dan terlintaskah difikiran korunk untuk solat time tu? aye confirm tidak. bukan semua orang seperti anda ya yang cepat sedar dan memohon kepada Allah. kita kena hormat cara orang lain yang mungkin tidak dapat berbuat apa-apa time tu.. yelah kan,, baru putus cinta.. kecewa lah kan.. 


okaylah kawan-kawan, teman-teman, sahabat-sahabat.. itu sahaja yang boleh aye share dengan korunk.. ini apa yang aye buat bila putus cinta. cewah.. ada pengalaman rupanya. hehhe. okaylah peeps, take care yourself ok.. silalah berfikiran waras tatkala anda ditimpa sesuatu.. kerna segalanya adalah dugaan Allah. =)


Allah tidak menduga melainkan Allah tahu kita mampu
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

Post a Comment

17 Comments

My Name is Mar said…
Huhuhuhu... Dah banyak kali putus cinta tapi asyik sambung balik.. Macam mana TU??
HAHAHAHA:D

Scene Yang Patut Diambil perhatian para pembuat filem tempatan
a said…
tabahkan hati, tenangkan fikiran..walaupon smua di dunia nih hilang dan pergi dari kita, Allah tetap bersama ngan kita.. nice sharing dear..=)
Ku Azhar said…
nk tmbah!! tngkap gmbar! :D hehehe
CXopportunities said…
erk ~ putus dan sambung balik? =) mcm nyesal jerk? huhu sentap partner anda.
CXopportunities said…
Ku Azhar : tgkap gambar? hehe. boleh aje. =) asal aktiviti yg membantu. =)
EMOdisaster said…
ermm....baru je putus cinta...:'(
x drestui oleh adik die...
selalu dgr mak ayah x restu kan..ni adik die..padahal mak dan ayah ok...ermmm...sedihnye...nak nangis tak terluah air mate ni...
HanTu-ToMYam said…
ha tulis diari pn k gak kan..tak pun tulis info camni..
CXopportunities said…
hhehe. cmne plak adik yg wut keputusan ni EMOdisaster? =) tkpelah.. takde jodoh. btw thanks sudi baca n komen. =)
CXopportunities said…
mindaKhayalan : betul tu. heheh. diari vs info. hehe. tq!
Unknown said…
suka bab kluar umah tu.. tp jgn la plak g tmpat2 kenangan ngan ex.. hehe :D

dah baca komik atwr #4?
http://eleventx.blogspot.com/2011/07/atwr-comic-4-budak-budak.html
A'an said…
Hehe kalau saye msti da tak bole nak pikir. nangis jer.. sobsobs.
CXopportunities said…
saiazuan : ehhe. mestilah tak boleh pegi tmpt2 gn ex.. abes la lagi menghantu nty. heheh
CXopportunities said…
A'an : yup .. kita yg melihat dan merasa.. sangat berbeza kan. =)
Nasz said…
bagus2..bleh la putus cinta selalu..haha..

MOHD NASER.com
CXopportunities said…
aik Mr.NasZ .. tak baik tau. =)
Murnie said…
mase kene dumped ngn ex bf dulu,, menangis sampai tertido, then bangun and solat .. after that rilek jek .. bole siap pikir lagi, cmner boleh kapel ngan die in the first place .. haha .. ^^,