Thursday, August 25, 2011

Baka Monyet dan Khinzir = ?

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.b.t

sharing number 97
hye peeps. korunk pernah jumpa sesuatu yang aneh dekat dunia ni? banyak je perkara aneh terjadi, cuma waktu untuk kita ketahui itu sahaja yang menjadi persoalan. kan? :) so, hari ni cx nak share pasal benda ni.   pada cx perkara macam ni berlaku sebab tiada yang mustahil bagi Allah untuk menciptakan sesuatu. :)

monyet + khinzir
perkara ni berlaku dekat Kupang, Indonesia.  seorang warga kupang memelihara seekor khinzir betina yang berkawan rapat dengan seekor monyet.  monyet tersebut dikatakan kerap bertandang ke rumahnya tetapi tidak menimbulkan sebarang curiga kerna monyet tersebut tidak mencari masalah atau menyerang / bergaduh dengan khinzir peliharaannya.

Insidorus Menis, pemilik khinzir tersebut menyatakan bahawa, khinzirnya melahirkan 7 ekor anak khinzir tetapi hanya tiga ekor sahaja yang dilihat aneh dan pelik, manakala yang lagi empat lahir sempurna sebagai seekor anak khinzir yang sihat. 

fyi, ibu khinzir tersebut taknak terima dan tidak lagi menghiraukan anaknya yang aneh ini.  Insidorus menyatakan, ketika beliau cuba merapatkan tiga ekor itu untuk menyusu, ibu khinzir itu menolak.  so, sangat kesian dekat anak khinzir tu kan korunk? ibu dia taknak mengaku anak. maybe sebab pelik pada pandangan dia yang tak sama bentuk. 

itulah kuasa Allah. dan kalau korunk nak tahu, tiga ekor anak monyet dan khinzir tu masih hidup sihat sehingga sekarang dibawah peliharaan Insidorus di Kupang, Indonesia.  Subhanallah.

Kejadian Allah itu sesuatu yang menakjubkan
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

9 comments:

bombay said...

biar betol..:)

hehe..btw cx,bombay dah taw mcm mane nk letak link tu..hehe..:)td jalan2 dekat blog org pastu terjumpa..hehe..:)

Cik Bell said...

sedih bila mak sendiri tak mengaku anak sbb fizikal anak yg berbeza.huhu

ked said...

ah sudah..ni halal ke harom jadinye ni??hehe

diya said...

ishhhhh khinzir tu ehem ehem dgn monyet keee?
*speechless*

bombay said...

Cx!!!nak ajak join segmen bombay.,.hehe..jom:)

Segmen Raya : Mercun Kegemaran Aku

Jiejah Gorjes said...

tak sedaw diri nye mak khinzir huhuhuhu

Nafisah Ruslan said...

dahsyatnya.. ngan khinzir pun monyet ade selere.. ahahaha

Sekamar Rindu said...

salam...

ya allah....

[sutera kasih] said...

Subhanallah...kun fayakun..

ada jgk kes mcm ni ekk..kebesaran kuasaNYA..