Friday, August 19, 2011

kanak-kanak mati lemas dalam kolam takungan

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.b.t

sharing number 52
entry lagi. more to news. cx baca paper, cx sangat simpati dan bimbang dengan anak-anak kecil yang suka sangat bermain tak ingat dunia. adik-adik, kakak tahu adik suka bermain tetapi adik janganlah membahayakan diri. sangat sedih tau adik-adik.. 

kes ni terjadi dekat Pulau Meranti, tiga orang anak-anak ni bermain kat kolam takungan air yang memang berhampiran rumah depa. budak-budak kan.. lagi dikata jangan, lagi dia buat. adik-adik. silalah dengar cakap ibu bapa ye. diorunk ni tiga pupu tapi apabila malang tidak berbau, dua daripada mangsa terjatuh dalam kolam tu.  


parents depa tahu pon sebab si abang yang berusia enam tahun pulang ke rumah seorang diri dan bagitahu bahawa adik dia jatuh dalam kolam. kalau cx lah kan, da histeria dah mintak tolong orang, tak boleh woo, cx sangat kesian dekat budak-budak yang dah tentu-tentunya masuk syurga apabila Allah ambil nyawa depa. sangat sayu hati bila melibatkan anak-anak kecil ni. Ya Allah, Kau tempatkanlah anak-anak tersebut didalam syurgaMu. Amin

so kawan-kawan, silalah pantau adik-adik korunk ye. kalau nampak anak-anak jiran yang sangat kecil tu bermain ditempat yang bahaya, tolonglah tegur dan nasihat elok-elok.  cx tak sampai hati tengok budak-budak kecil jadi camni. sangat sayu dihati. Ya Allah ~


telah Allah suntik kasih sayang antara kita sesama insan
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

2 comments:

twinkeenabilah said...

Budak2 kecik nie jgn terlepas pandang je.
Aish tkpe Allah lebih syg dorg.

cx's said...

@twinkeenabilah yup Allah syg lebih.