Monday, September 26, 2011

Manusia bermata aneh

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum wbt

selamat malam kawan-kawan .. entry autopublish ya sekarang ni. cx ada kelaslah jam 8:00 - 10:00 malam. :) so hope korunk enjoy. jangan lupa komen kalau tetiba rasa tak puas hati. huhu. sharing kali ni berkenaan manusia yang mempunyai mata yang aneh atau mungkin disebabkan sesuatu penyakit .


Nong Youhui: anak lelaki Cina yang dapat melihat dalam gelap
Nong Youhui dari Dahua di Cina selatan dilaporkan dapat melihat dalam gelap dengan biru terang matanya dan melihat dengan jelas. Doktor yang telah mempelajari penglihatan menakjubkan Nong Youhui mengatakan bahawa Nong dilahirkan dengan keadaan yang dikenal sebagai luekodermia. Oleh karena itu, matanya sangat sensitif terhadap cahaya tinggi dan memiliki pigmen kurang protektif.


Seorang remaja dengan mata putih aneh
Laura Castro di Miami, Florida, Amerika Serikat adalah seorang remaja yang cantik. Dia memiliki mata putih aneh, para ahli dan doktor tidak dapat menjelaskannya. Selain itu, mata Laura boleh melihat melalui batu padat dan logam. Dia lahir normal, tetapi mata putih berkembang pada usia 10 tahun. Doktor mata dan ahli lainnya telah melakukan banyak penelitian tentang mata putihnya, tapi tidak ada yang dapat menjelaskan apa yang menyebabkan keadaannya sedemikian.


Gadis dengan mata sinar-X
Heise dari California, AS telah memiliki mata yang luar biasa sejak lahir. Dia boleh melihat melalui tubuh semua orang dan melihat bahagian organ dalam tubuh seperti mesin X-ray. Doktor pakar sangat eager tentang kemampuan Heise, namun tidak ada cara untuk menjelaskan keadaan Heise. Mereka hanya boleh menduga bahawa Heise memiliki keadaan "quani sinestesia".

Anugerah Allah
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

3 comments:

NasZ said...

wah.. memang satu keajaiban.

jemput ke blog saya ye?

MOHD NASER.com

era kecik said...

fuyoo.. ganas2.. ade jugak ek, mata camtu,,, tapi nak buat camne,, dah TUHAN bagi camtu, reda jelah~~

^^eKaTiKaH^^ said...

wahh, mata yg kat gmb no2 tu lain mcm jew...hehe :p