Tuesday, October 25, 2011

Apabila Mulut Tak Reti DiJaga

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum wbt

kita hidup dekat dunia ni, diuji dan diduga dalam sedar dan tanpa sedar namun kita sebagai manusia yang melihat orang lain diduga, usahlah sesuka hati untuk membuat kesimpulan tentangnya.  siapa anda untuk menentukan baik buruknya seseorang? siapa anda untuk menyatakan bahawa perbuatannya itu adalah tidak ikhlas? fikirlah.. SIAPA ANDA????


Jagalah mulut anda.. jangan gara-gara mulut, badan binasa.  Jangan fikir semua orang boleh terima cara anda... FIKIR dan tolonglah HORMATI ORANG LAIN.  Jangan anda ingat, apabila Allah uji anda adalah untuk melihat tahap keimanan anda tetapi SEDARLAH bahawa Allah uji anda adalah kerana perbuatan anda terhadap orang lain yang melampaui batas. 

MAK TEMAH:
kalau kau tak tahu apa-apa, better kau diam! Aku buat bukan sebab nak menunjuk! kau tahu apa? buat fitnah? tunggu balasan Allah untuk kau!

mulut tempayan boleh ditutup, mulut manusia?
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

4 comments:

NasZ said...

betul tu. sokong sangat2.

Wanie said...

memfitnah lebih buruk dari membunuh kan..sabar ye cx..ade balasan untuk org2 macam ni..

maszull said...

assalamualaikum cx's...betul tu kalau dah mulut mcm mulut tempayan mmg x boleh ditutupkn...:)

Murnie said...

jahit je mulut die tu .. haha