Sunday, October 30, 2011

Cara Menjawab Telefon dengan Betul

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum wbt

tadi cx pergi terjah ke group pelajar UiTM tau. then, tiba-tiba E-g Gitariz ada post something. katanya, terfikirkah kita untuk menjawab telefon dengan betul? :), so korunk nak tahu apa yang beliau suggest? jom baca sama-sama :) 

1.soalan: haloo.may i speak to ain please?
jawapan: maaf.sini bukan balai polis.

2.soalan: haloo, siapa disana?
jawapan: ntah. saya kat sini,mana le saya tau sapa kat sana..

3.soalan: haloo,boleh saya bercakap ngan bapak awak?
jawapan: nak cakap cakap je ler. buat ape tanye saya.

4.soalan: haloo,boleh sambungkan ke nombor 323?
jawapan: maap cik,nombor tak boleh disambung,hanye boleh dicampur.

5.soalan: haloo,mak ade rumah?
jawapan: mak takde rumah.bapak ade pasal rumah ni bapak yang beli.

6.soalan: haloo ain,buat ape tu?
jawapan: kan ke saya tengah bercakap ngan awak kat tepon ni..

7.soalan: boleh saya bercakap ngan ain ?
jawapan: maap.nombor yang anda dail tidak mahu memberikan perkhidmatannye... .time kacih.

8.soalan: haloo.tolong panggilkan ain. saya nak bercakap dengannye.
jawapan: sila panggil sendiri.saya sibuk.maap

9.soalan: halloo... ...
jawapan: haloo.pusat sakit mental disini.anda ingin mendaftar?

10.soalan: haloo.saya nak tumpang bertanya...
jawapan: maap.ini bukan kaunter pertanyaan.

11.soalan: haloo.betul ke ini nombor 3234412?
jawapan: sila dail sekali lagi.kalu saya masih menjawab betul le tu.

12.soalan: assalammualaikum...
jawapan: waalaikummussalam..(tupp!..terus letak tepon)

MAK TEMAH:
LOL~

hidup sentiasa indah jika kita tahu mencoraknya
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

3 comments:

Farhan Zukri said...

haip cx!! thanx sbb sudi singgah blog..singgah sini juge..

no 8 tu terbaik!!! haha..
yang no 12 pulak, dah jawab salam yg wajib letak balik la kan..haha~ terbaik jugak :P

sekamar rindu said...

salam..

hahhahaha,yg no 5 tu.."bapak yg beli." hahahhaha....ishhhh....ish..

kalau bukan nya skrg ni semuanya dah tido mahu saya gelak guling2 cx..

lawak pagi yg best..:))

syazwani 'atiqah said...

heee..comel laa cx nie...tgh2,,stress stdy nk midterm..bole gelak2 bc cx nyer blog..