Tuesday, October 4, 2011

lelaki tak pernah tahu

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.b.t

hye everyone. semalam cx ada buat entry tentang jenis-jenis perempuan yang SELEKEH ... dan cx dapat komen daripada awieKashi yang menyatakan 'tetttt!! di reject!' ... :) alright, disini cx nak cerita sesuatu tentang lelaki dimana mereka tak pernah tahu tentang jenis perempuan yang selekeh ni. nak tahu sebab apa? meh cx cerita. EPISOD DUA. *layankan ajerk. 

*sekadar hiasan - comot
kebiasaannya lelaki tak pernah tahu jenis perempuan macam ni. cx ambil contoh someone yang cx kenal eh yang perangai dia ala-ala sama dua kali lima. dia memang cantik tapi tulah kan, tak reti jaga kebersihan, kalau duduk dengan dia, Astaghfirullah.. memang memerlukan tahap kesabaran yang tinggi, tapi bila keluar rumah, suci jerk muka.. memang lelaki TERPEDAYA!

seorang ni pulak siap dah ada boyfriend, cx selalulah juga terdengar perbualan dia dengan bF dia. iyelah kan,dah dia bergayut depan cx. memanglah sound effect terus ke gegendang telinga cx rite? so, cx dengar dia cakap, bF dia suka perempuan yang bersih, pandai masak dan kemas. means tak SELEKEH lah kan.. sangatlah bersyukur bF dia sebab dapat dia yang cantik tapi cx kesian dekat bF dia yang TERTIPU disebalik kecantikan. cx tak dapat bayangkan bila diorunk dah kahwin nanti. 

seorang lagi ni, dia TIP TOP gila tapi bila cx datang bertandang ke rumah dia, dapur dah macam sarang tikus, peti ais dah macam tempat kulat membiak.. padahal, rumah baru dia beli dalam tempoh tak sampai setahun. boleh bayangkan tak jenis perempuan ni camne? paling cx kesian pada si lelaki yang kini menjadi suami wanita tersebut, baru dia tahu, wanita yang selama ni dia kenal, tak sebersih pandangan luarannya.

so pada para lelaki, silalah uji gF korunk jika korunk nak tahu dia tu jenis bersih atau tidak, jenis rajin atau tidak. tapi kalau cakap reti masak atau tidak, itu bukan persoalan besar sebab pada cx, memasak itu adalah satu pembelajaran, so one day mereka boleh belajar. so tak payah pertikai sangat. huhu. 

hiduplah dalam suasana yang sihat
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

6 comments:

AIEN NOT ALIEN said...

alamak cx....benda ni memang dah biasa la, kawan kepada kawan kepada kawan aien pun ada...kat luar memang cantikkkkk...kat rumah aduhaiiii...yang dekat2 je tahu..huhu

zareliqa afiqa said...

jadinya selidik dulu bakal isteri sebelum kawin kalau tak nak rumah bersawang.ehehe :D

Dhia BellamiZam said...

sifat pembersih perlu dididik dari awal...
nk msak kjap je bole..sy x pndai masak pon..tp klo dok umh bujang still bole idop lagi.heheh

An Najwa said...

fwahhh bestlah...so lelaki renung2kan dan selamat beramal...he~~

ehem teringat kisah lalu....keh3

sekamar rindu said...

salam..

tak suka la bakal isteri ada sifat2 mcm ni..hehe...

My Name is Mar said...

Ya betul! Tahu masak atau tidak, TIDAK PENTING!
HOhoho!