Senjata elak wanita dirogol

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum wbt

sejak dari dulu lagi kita tak habis-habis kisah rogol merogol ni. ntah apa yang diorunk ni fikir pon cx tak faham. just imagine perempuan yang menjadi mangsa rogol korunk tu adalah adik perempuan atau emak korunk. apa perasaan korunk? aisshhh. tak tahulah nak cakap camne. susah!

gambaran sahaja
jika dulu senjata yang disuggest adalah membawa peralatan tajam, kemudian bawa penyembur cili.  dan sekarang makin maju apabila senjata ni adalah sejenis button yang boleh link terus kepada lima pihak termasuk polis. senjata ni akan terus menghantar mesej kepada 5 pihak tersebut. dikatakan juga ianya relate terus kepada twitter dan fB. baguslah kalau camtu kan. tapi senjata ni ada dekat New Delhi jerk sebab kes dekat New Delhi sangat tinggi. 

diharap pihak Malaysia akan mengambil inisiatif untuk mendapatkan senjata yang sangat bagus ni.  dalam masa yang sama kita dapat mengurangkan jumlah mangsa rogol. untuk lelaki pun boleh guna bagi keselamatan diorunk sendiri. yelah kan, zaman sekarang ni kan banyak sangat penyangak tak bertauliah. so, be careful. 

Ingatlah Allah sebelum melakukan sesuatu
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

Post a Comment

3 Comments

Cik Tetra said…
wahh ade eh alat camtu..btw takut kot kalau kena rogol..mintak2 dijauhkan dan doa kite semua selalu dilindungi kan.. :)
indahhiasan said…
advance sungguh dah ni..
sekarang dah makin canggih :)