Wednesday, November 2, 2011

Perempuan lebih ramai daripada lelaki?

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum wbt

semalam cx tengok 'edisi khas' di TV3 .. dihostkan oleh fifi fairuz fuhyoo @ Johan raja lawak.  apa yang dibincangkan adalah berkenaan isu perempuan lebih ramai daripada lelaki.  dan sehingga ke waktu ini, cx percaya, masih ramai lagi penduduk Malaysia tidak alert akan fakta yang sebenar. 

siapa kata perempuan lebih ramai daripada lelaki? aishhh.. jika pada tahun 2000, memang benar tepat dan padat sekali data yang menyatakan perempuan lebih ramai daripada lelaki tetapi sekarang dah tahun 2011 kawan-kawan :) .. jangan kita biarkan dunia makin maju tanpa peredaran perkembangan isu semasa untuk diri sendiri ya. itu adalah salah dan ianya mampu membuat kita menjadi antara yang ketinggalan. 

menurut statistik banci penduduk 2010.. menunjukkan bahawa bilangan lelaki adalah lebih ramai daripada perempuan. korunk tak percaya? aishhh. tolonglah percaya. heheh acah jerk. :) bukti? meh klik SINI .. 

bilangan penduduk : 28.3 juta
penduduk lelaki : 14,562,638
penduduk wanita : 13,771,497

haaa.. tak percaya lagi? aish. kliklah bukti yang cx bagi tuh. so, pada cx .. kita sebagai rakyat Malaysia perlu alert akan perkembangan semasa. :) terima kasih. ewah. dah macam orang kenamaan pula nak bagi recommendation bagai. huhu. okaylah. tata~ :)

rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

5 comments:

Bell said...

laki sikit sebab ramai laki yg susah nak carik buat calon suami kot..hehe ;p

NasZ said...

baru tahu pasal ni. hehehe.

mumui said...

geram tgk edisi khas tu.... "perempuan lebih ramai dari lela...........ki"..hahha

cx's said...

@mumui hahahhhaah. geram gak tp time memula la kan cuz pmpuan tu cm tk reti berfikir. mcm hape jerk kan? tp lawak larh kan last2 tu. jz tk brpe nak mengikut fakta jer edisi siasat smlm. heheh :) *jangan banned my blog ye tv3. kih3.

Fatin Mraz said...

...from KB,

thanks tgglkan link kat wall sy tadi.. sy sudah folo kamu ya.. jemput ke blog sy..

http://februaricinta.blogspot.com/