Friday, December 30, 2011

Boboiboy vs UpinIpin

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

ingat tak dulu siapa pegang watak Upin dan Ipin punya suara? haa. meh cx cerita. dulu sebelum adik Nur Asyiela ganti, adik Nur Fathihah merupakan pengasas suara Upin dan Ipin yang pertama. tapi disebabkan kontraknya dah habis dengan syarikat rakaman. so adik Nur Fathihah telah pon diganti.

adik Nur Asyiela
memang suara diorunk berdua ni sama. pada mulanya cx terfikir, kenapa tak digabung jerk dua-dua orang ni untuk pegang setiap watak Upin dan Ipin. kan? terfikir tak? it's okay, let it go. itu kerja orang syarikat rakaman untuk fikir sebab diorunk yang bayar gaji adik-adik ni. hehehe. 

tapi kan, korunk tahu tak apa jadi pada adik Nur Fathihah setelah kontraknya tamat? :) haa. tengok cerita Boboiboy tak? kalau korunk perasan, suara boboiboy adalah merupakan suara Upin dan Ipin. tak percaya? pergi tengok cerita boboiboy setiap sabtu dan ahad di TV3. heeheh promote sekejap. sebenarnya adik Nur Fathihah yang pegang watak boboiboy. sebab tu lah suara Upin Ipin yang kita dengar :) 


kenal ke idok adik Nur Fathihah? haa.. yang atas kanan boboiboy tu :) muka diorunk serupa kan? heee. okaylah, itu jerk yang cx nak share. selamat menonton Boboiboy dan Upin Ipin :) *both my favorite cartoon.

MAK TEMAH's said :
cx ni macam budak-budak jerk suka tengok kartun. hehe 

hiasilah peribadi sebaiknya
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"