Friday, March 23, 2012

Arwah Ibu Melawat Jenazah Anak

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ


hye kawan-kawan. selamat malam! :) hari ni even ada sangat banyak kerja sekolah, namun disebabakan cx tak rajin nak buat, cx habiskan masa dengan blog. lagipun dah lama tak update blog kan? :) kali ni cx nak share cerita tentang arwah ibu melawat jenazah anaknya. bagi mereka yang dah tahu, Alhamdulillah, bagi yang masih belum . cx share agar sama-sama kita ambil ikhtibar. 



Lebih kurang jam 3.30 pagi, saya menerima panggilan dari Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang, Selangor untuk menguruskan jenazah lelaki yang sudah seminggu tidak dituntut. Di luar bilik mayat itu cukup dingin dan gelap serta sunyi dan hening. Hanya saya dan seorang penjaga bilik tersebut yang berada dalam bilik berkenaan.

Saya membuka dengan hati-hati penutup muka jenazah. Kulitnya putih,badannya kecil dan berusia awal 20-an. Allah Maha Berkuasa.  Tiba-tiba saya lihat muka jenazah itu sedikit demi sedikit bertukar menjadi hitam. Mulanya saya tidak menganggap ia sebagai aneh, namun apabila semakin lama semakin hitam, hati saya mula bertanya-tanya. Saya terus menatap perubahan itu dengan teliti, sambil di hati tidak berhenti-henti membaca ayat-ayat suci Al-Quran. Detik demi detik berlalu,wajah jenazah semakin hitam.

"Ustaz, anak saya ni memang baik, patuh dan taat kepada saya. Jika dikejutkan di waktu malam atau pagi supaya buat sesuatu kerja, dia akan bangun dan buat kerja itu tanpa membantah sepatahpun. Dia memang anak yang baik.  Tapi... *read more

hormatilah ibu bapa 
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

1 comment:

Syazwan Che Deraman said...

thanks sebab share benda ni Cx.
wan ada masalah bangun subuh.
tapi takda tngkin umi wan lagi.