Saturday, April 28, 2012

adat orang kita. buat ini salah, buat itu pun salah

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

» » KAHWIN HANTARAN MAHAL « «
••► ish..mahalnya?nak jual anak apa?

» » KAHWIN HANTARAN MURAH « «
••► ish..murahnya hantaran,mesti pihak laki orang miskin sebab tu dia letak hantaran murah ja..


» » KAHWIN UMUR MUDA « «
••► ish..muda-muda dah kawin,ni mesti ade buat benda tak baik ni..entah-ntah dah mengandung..

» » KAHWIN UMUR LAMBAT « «
••► ish..dah tua baru nak kawen,tu la muda-muda tak nak kawen..org da beranak-pinak dia bru nak kawen..tak laku kot..

» » KAHWIN BUAT MAJLIS KECIL « «
••► ish..ni kawen ke ape?kedekutnya,makanan pun ntah pape bukan selalu, buatlah besar sikit..

» » KAHWIN BUAT MAJLIS BESAR « «
••► ish..besarnye majlis,kalah anak Datuk..nak berlagaklah tu,macam anak die je nak kawin kat dunia ni..

ஜ۩۩ஜ BERSANGKA BAIKLAH..JANGAN DENGAR KATA ORANG,DENGAR KATA ALLAH SWT..HIDUP INSYAALLAH BAHAGIA..NAK KAHWIN TAK SUSAH TAPI MEREKA DAN KITA YANG BUAT KAHWIN JADI SUSAH ஜ۩۩ஜ

diikutkan hati mati
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

2 comments:

+kasih+ said...

tulah masalahnya... ade je yg xkena.. mulut2 yg mengata nielah yg menjadikan perkahwinan itu satu masalah... pelik2...

mr.dinie said...

benda baek camni pon diorg nk jadikn isu..ish ish