Saturday, June 2, 2012

bertikam lidah

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

xiawu hao pengyou! :) okaylah, cx actually tengah tak berapa nak okay. apa yang cx nak cakap kat sini, kita dalam famili adik beradik, mesti akan berlaku pertelingkahan yang kadang-kadang sengaja direka dan kadangkala terjadi tanpa sebarang niat. cuma diusia yang muda, darah pun muda. masing-masing keras kepala. maka berlakulah pertelingkahan yang tidak diduga.


pada cx, setiap kali bertelingkah atau pun senang cerita, bertikam lidah.. tak kira dengan sesiapa pun, first things yang uncontrolled pada diri cx adalah MENANGIS. hahaha! yes menangis. tak payah nak gelak sangat okay! tak kira dalam pergaduhan tu, even cx sendiri yang menjadi penyebab atau pun orang lain, cx akan kalah. cx akan menangis dulu. urm actually cx tak suka bila adanya pergaduhan, cx tak kuat nak menghadapinya. hati ni kecil sangat untuk hadapi benda-benda ni. bergaduh je kerjanya. tiada kerja lain agaknya. urm.

tapi kadang-kadang bergaduh itu dapat membuatkan kita sedar akan kesilapan kita terhadap orang lain atau mungkin kesilapan orang lain yang boleh menjadi contoh kepada kita. so ambillah contoh dan teladan yang baik. okaylah, cx dah habis menangis. hehe bagi ketenangan kepada jiwa sendiri actually. heehe. okaylah pengyou! zaijian!

hargailah sebaiknya
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

No comments: