Tuesday, June 12, 2012

jangan cabar kesabaran orang lain

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

hye peeps! (: cx saja nak share apa yang cx rasa. korunk kalau dah clash dengan ex korunk, adakah korunk akan follow ex korunk and jugak new gf/bf korunk? mungkin ada antara kita semua akan berbuat begitu. it's okay if niat baik sekadar nak berkawan dan ketahui dengan siapa ex kita tapi kita tiada hak untuk memperkotak katikkan kehidupan mereka.

hal ini berlaku kepada cx sendiri. cx approve fB bf cx punya ex dan kami berkawan, tapi dalam masa yang sama, dia stalk cx dan cuba mencari masalah dengan cx.  korunk nak tahu apa yang dia buat? dia ni suka sangat menyanyi dan buat video. it's ok cx tak pernah kisah. tapi cx mula kisah bila dia buat video tu dengan berlatar belakangkan gambar dia dan ex-bf dia. ex-bf dia tu bf cx lah sekarang. aish. cx okay lagi tau. cx just think positif, yelah maybe dia still tak dapat melupakan ex dia tu.


tapi bila setiap status yang cx update dekat fB dia perkotak-katikkan.. itu sudah melampau. bukan satu dua tapi banyak kali. cx tak tahu apa motif dia. cx malas nak layan. so cx ignore it. cx sabar lagi dengan perangai dia. maybe dia meroyan. so cx cool lagi. yelah kan, kalau dilayan, sama je perangai kita dengan dia. sehinggalah suatu hari, dia canang dan kutuk cx dengan kawan-kawan dia yang lain. fuh! panas hati time tu.

cx tak kisah if dia nak buat apa sekalipun, tapi bila dia mula mencanang yang bukan-bukan pasal cx pada orang lain. itu tak boleh diterima. cx tak pernah pecahkan rahsia dia selama ni sampai sekarang. termasuk dia buruk-burukkan ex dia pada cx. cx hormat dia tapi bila dia buat taik dengan cx. hurm. disebabkan cx jenis yang tak suka nak gaduh-gaduh. cx terus remove dia daripada fB. dulu pernah sekali cx remove sebab dia hina cx gak. katanya dia minta maaf dan tak tahu apa sebab cx remove dia. dia kata dia tak tahu apa salah dia. aish. duniawi kan? cx pon tak terkata dah.

cx remove bukan sebab cx benci dia . tapi cx remove demi kebaikkan dia. daripada dia menjadikan cx ni punca untuk dia menambah dosa kering dia tu, better cx remove. if after this dia add lagi, cx ignore jer. itulah, before this member-member cx semua dah nasihat, tak payah buat baik dengan bf punya ex tuh. ha sekarang? rasakan kau cx! heheh. (:  okaylah kawan-kawan. dah panjang sangat entry ni. #kbai


Mak Temah's says:
yang baik ambil, yang tak baik.. gunakan akal fikiran untuk fikir. (: satu lagi, orang buat baik kita balas baik tapi if orang buat jahat pada kita. janganlah balas dengan kejahatan, sebaliknya berbuat baik lagi kepadanya. insyaAllah satu hari nanti, akan terbuka hatinya dan sedar akan perbuatannya. (: insyaAllah.

related:

anda yang menentukan
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

No comments: