Thursday, June 28, 2012

kiriman buatmu

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

bukan tatkala aku mempunyai masalah, ketika itu baru aku menghubungimu.  tanggapanmu salah. sungguh aku tidak dapat menerima pertanyaanmu itu tatkala aku menekan butang berdigit 10.   mungkin engkau tidak mengerti dan mungkin engkau sengaja tidak mahu mengerti.

jika benar aku sekadar mencarimu tatkala aku mempunyai masalah, mengapa tidak engkau persoalkan tatkala aku menyembunyikan hal keluargaku? apa sahaja yang engkau ketahui tentang itu? pernahkah aku membuka cerita dan meraih simpatimu? tiada bukan? selama tempoh itu, sedikit pun tidak aku kongsikan bersamamu.  adakah engkau masih mahu tetap dengan tanggapanmu? adakah aku mencarimu dikala adanya masalah dalam hidupku?


pernahkah engkau menghitung tempoh perkenalan kita? adakah selama tempoh itu belum cukup untuk engkau membuat tanggapan yang benar tentangku? adakah perlu engkau persoal tanggapan itu kepadaku acapkali aku menghubungimu? sungguh besar kesalahanmu. benar! aku berkecil hati akan tanggapanmu itu.

seabad yang dulu, benar engkaulah pujaanku. benar engkaulah tempat aku mengadu. namun tatkala keputusan itu yang engkau putuskan untuk aku.. aku mula mencari kekuatan dalam diri agar dapat aku penuhi permintaanmu itu.  namun tidak ku duga, sesekali engkau menjelma dalam ingatanku.

tidak mampu aku membencimu. tidak mampu aku membuangmu dari hidupku. sungguhpun saat engkau berpaling dariku dulu, hidupku tidak setenang air dilaut. hidupku dipukul ombak .. ditambah pula dengan dugaan yang sengaja engkau cipta buatku. kini, aku berjanji kepada diriku tentang dirimu. sedikit demi sedikit, janjiku itu aku kotakan.

terima kasih cinta..

jangan berumah ditepi pantai
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

2 comments:

maszull said...

assalamualaikum cxs...biarlah kenangan itu pergi dgn seribu erti mungkin ada hikmahnya disebalik semua kejadian ini...:)

El-Janna said...

amboiiiiiiii^^