Thursday, June 28, 2012

nota kecilku

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

setiap hari, kehidupan semakin pantas mengekori putaran masa yang tidak pernah lupa akan tugasnya.  hidup  berliku terkadang diatas, terkadang dibawah.  semakin dikejar, semakin ditinggalkan.  dunia adalah hanya persinggahan yang kita sendiri tidak pernah ketahui tempoh buat kita.

tatkala leka dengan aneka ragam dunia, kita alpa kepada pencipta.  acapkali ditimpa sesuatu, tatkala itu teringat akanNya. namun pabila kesenangan yang menjelma, kita alpa semula. manusia.. makhluk yang dicipta Tuhan dengan cukup sempurna.  punyai keistimewaan bagi setiap corak hidup dan tabiatnya. indah sungguh ciptaan Tuhan.

nota kecil buat diriku
sendirian tanpa teman, tiada siapa mampu memberi bantuan tatkala dugaan itu harus kita tempuh sendirian. sungguh telah mereka cuba menghulur namun kepadaNya jua tempat kita kembali memohon ketentuan.  ruginya kita apabila acapkali tidak sedar akan keistimewaan yang Tuhan beri kepada kita.

sahabat, belajarlah menghargai setiap sesuatu yang telah Tuhan tentukan.  jangan pernah sekali kau keluhkan.  kawallah dirimu, atasi perasaan dan pemikiran yang negatif terhadap Tuhan.  ingatlah, semakin banyak kita mengingatiNya, semakin menebal kasih dan sayangNya kepada kita. percayalah.

nukilanku: Cx

aku mencintaiMu Tuhan
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

1 comment:

maszull said...

assalamualaikumcxs...insyaAllah moga selalu mengingatiNYA...:)