Manfaat Minum Air Suam

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Pencernaan:
memberikan proses pencernaan yang baik apabila anda ambil segelas air suam diwaktu pagi dan malam. air suam membantu mengusir toksin dalam badan dan membersihkan sistem.

Menyembuhkan Sembelit
apabila anda minum air suam diawal pagi, ianya membantu pergerakan dalam usus anda dan ianya dapat mengelakkan anda daripada sembelit yang menyakitkan. kalau anda nak tahu, air suam ni membantu kita untuk memecahkan zarah makanan dan menghantar mereka keluar melalui usus kita.

Aids Berat Badan
air dah tentunya baik untuk kesihatan kita. apabila kita amalkan air suam dengan campuran madu atau limau, ianya membantu dalam mengurangkan berat badan. sebab apa? sebab apabila anda buat begini, air suam mampu memecahkan deposit lemak dalam badan dan ianya membantu dalam menurukan berat badan. 

Baik untuk Selsema dan Batuk
air suam faedahnya dapat mengurangkan sakit tekak, liquifies batuk tebal dan membantu ia keluar dengan mudah.

Bertambah Peluh
apabila anda mengamalkan pengambilan air suam, anda akan berpeluh dengan banyak sebab suhu badan naik dan air cuba untuk menyejukkan suhu melalui perpeluhan. apabila kita berpeluh, ianya membantu membersihkan sel-sel kulit dengan mengeluarkan air berlebihan dan garam daripada sel-sel badan.

Mengurangkan Sakit
Minum segelas air panas atau suam adalah satu ubat yang paling berkesan untuk menyembuhkan senggugut. jika anda sakit perut, sakit kepala atau sakit badan, anda boleh minum segelas air suam untuk mendapatkan bantuan segera. insyaAllah.

yang baik itu jadikan amalan
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

Post a Comment

5 Comments

Momo said…
minum la air puteh banyak2:)
Unknown said…
mmg bgs byk mnum air suam. tp jgn terlebih mnum sudh.. hehe
dilla.d said…
bubuh lemon sket , heheee
maszull said…
assalamualaikum cx...info yang menarik ni..;)
Siti 'Aliah said…
banyak tips dan info menarik... tq 4 sharing... air suam mmg baik untuk kesihatan kita