Monday, September 2, 2013

RON95 dengan 20SENnya.

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

hai pembaca yang cantik lagi bijaksana. seperti semua orang pun tahu, malam ini adalah malam terakhir harga minyak ikut standard RM1.90 seliter. tepat 0000, harga RON95 melonjak naik kepada RM2.10 setelah RM0.20 dianak angkatkan serta merta. fuh! sebelum ini harga RON97 turun 20sen tapi sekarang 20sen itu dipindahkan kepada RON95. bijak! bijak! #pfffftt

Caltex dan Shell
macam-macam status up malam ini di facebook dan twitter. :) nak buat macam mana, hidup demokrasi, so suara rakyat dibolehkan. antara yang cx baca status mereka adalah :

What Drives You tonight?  the answer is 20sen. HAHA!
"Minyak naik 20 sen, oleh itu kalau ada duit baki 20 sen, simpan elok-elok duit syiling tu. Jangan sepah-sepah, kumpul masuk tabung. Nanti boleh guna bayar duit minyak. # Harga minyak naik 20 sen" - NJ;2013
"Topik minyak naik 20 sen 'je' memenuhi wall fb.  Bila harga minyak petrol naik, automatik harga benda lain naik... Gaji je tak naik-naik" - SA;2013
"Minyak da naik.. gaji tak naik-naik,.. nampak tak permainan dia di situ?? salah undi kot ritu.. fuh2!!" - NA;2013
okaylah, berhati-hati ya di jalan raya kawan-kawan semua! jangan gara-gara minyak naik, kalian masing-masing baran di jalan raya. selepas ini boleh dah aplikasikan naik basikal macam negara Jepun. ayuh mulakan mengayuh basikal! yeah! #kbai

manfaatkan sebaiknya
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"


6 comments:

dEdEQ dE wIshEs said...

BHAYA KAN PENANGAN MINYAK . HIHIHI

UmmiAbi said...

Negara kita x macam jepun, sejuk.. Lau naik basikal kt m'sia mau berpeluh2.. pastu nak msuk ofis lagi...X sesuai...he. Nak x nak, kena naik kete gak..Redha jela..

Kathy Rbain said...

jangan naik minyak okay...hehehe..

CXopportunities said...

Yela redha sahaja kan ummi. nak bising pon, tetap jgk naik ye idok ;)

CXopportunities said...

Heheh itu lain pulak citenye kan kathy ;)

CXopportunities said...

Tulakan. Yg penting jgn lpskn baran di jalan raya. Bahaya okay! ;)