Monday, October 7, 2013

Hati-hati dengan Pemberi Risalah

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

entry kali ini cx nak korang semua tahu dan sedar agar sentiasa berhati-hati di dunia zaman kini.  Terdapat pelbagai jenayah yang dilakukan tetapi kita tidak sedar akannya. Kali ini adalah jenayah yang melibatkan seorang pemberi risalah kepada orang ramai.  Memang kebiasaankan kita menerima sebarang jenis risalah. Sila berhati-hati! Namun, tidak semua pemberi risalah itu adalah penjenayah. Jangan nak typical malay sangat. Maaf ya. 

perhatikan bulatan merah. 
Jika korang perhatikan gambar di atas, dalam bulatan merah itu adalah telefon bimbit yang dibiarkan di atas meja.  Korang mesti selalu abaikan telefon di atas mejakan? Jangan tipu! Selepas ini, sila berhati-hati okay. Jenayah sekarang ini macam-macam, penjenayah sekarang semakin licik. 

perhatikan bulatan merah
Korang nampak tidak telefon bimbit perempuan itu telah tiada di atas meja? Nampak tidak telefon tersebut ada ditangan lelaki terbabit? Baiklah, jika ingin tengok dengan lebih jelas, cx lampirkan video kejadian ini. sila klik SINI. Jangan risau, cx tak gunakan tepu helah klik untuk dapatkan duit tidak halal. Maaf. 

sila berhati-hati
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

6 comments:

Muhammad Khairuddin Lim said...

maalang tak berbau...salam kenal.

nur hannis mohamad said...

bahaya la kan skang ni akak kalau kuar slu gak letak phone kat meja ngan purse huhu x leh buat dah mcm 2 thanks 4 the info fais....

nanakimie said...

tq share...huhu...mmg kena lebih hati2 lepasni

PakcikLie PCL said...

licik..nak buat dosa ..ada-ada je ideanya .

Shark Kay said...

org cmni ler yg mnyusahkn..
xnak tolong kang kesian pulak,
tp cmni plak jadinyer.
kene banned dh pasni kalu saper2 ada dtg time tgh makan.

Dhia Dirham said...

sokong shark kay. kalau buat bodoh je kata sombong. kita layan macam ni pulak jadinya.tapi bukan semua.. lepas ni semua barang berharga kena simpan dalam beg.