Wednesday, April 16, 2014

Kifarah Vs Ujian


بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ


hai semua! apa khabar? sekian lama cx tidak kemaskini blog cx ini. Almaklum, komitmen kini sudah berubah dan bertambah :) normal for married people. banyak yang berlaku sepanjang sesi perkahwinan ini. pelbagai keadaan dihadapi dan diharungi agar kesesuaian dapat diterapkan dalam kehidupan harian. Alhamdulillah Allah kurniakan yang terbaik buat cx. 

Terlalu banyak yang diturunkan Allah keatas muka bumi kita ini. Antaranya, kes MH370, Jerebu, Kemarau, Catuan air, Denggi. pernah atau tidak kita terfikir kategori apakah yang sedang Allah berikan ini? adakah ianya merupakan kifarah atau ujian peningkatan iman? tepuk dada tanya iman. 

creadit to Mr.Google
tidak terkecuali, cx turut menempuh saat-saat yang tidak pernah terlintas di fikiran cx. cx mengharapkan agar, segala yang berlaku mampu melenyapkan sesuatu yang berada di sisi kiri ini. cx percaya, sesuatu yang terjadi pasti ada hikmahnya. makanya cx ikhlas dan redha. cx percaya akan qada dan qadar Allah. cx percaya dan yakin setiap manusia itu ada rezekinya masing-masing. cx percaya Allah pemberi rezeki yang tidak ternilai bagi hambaNya. InShaaAllah. cx yakin. 

ayuhlah kita berdoa agar Allah ampunkan segala dosa-dosa kita, kedua ibu bapa kita, adik beradik, sanak saudara dan sauadara seislam kita. semoga setiap sesuatu yang terjadi kepada kita pada hari ini, mampu meningkatkan lagi keimanan dan ketakwaan kita terhadap Allah. InShaaAllah

Allah uji kerna sayang
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

1 comment:

Pha Is said...

amiin...
smoga segala ujian dipermudahkanNya.. :)
singgah menabung sini.. :)