Tuesday, June 10, 2014

Urutan Baiki Diri

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

selamat petang semua pembaca cx yang disayangi sangat. huhu. tak kira kalian pembaca jenis apa pun. tak sembunyi dan juga sembunyi. haha! okay. entry kali ini cx nak kongsikan apa yang cx baca dan amalkan. diharapkan dengan perkongsian ini, dapat membantu kalian juga :)

Credit to Mr.Facebook

Okay, sekarang kalian nampak tak gambar di atas? Jika kurang jelas, sila zoom ya. Cx dapat ilmu ini melalui pembacaan cx di ruangan sosial yang ada. Kenapa ianya dikatakan urutan baiki diri? kerana menurut sumber, sambil-sambil kita berehat dan bersantai, kita bolehlah cuba perbaiki badan kita sendiri. Jika kalian rujuk kepada grafik yang di atas, kalian boleh cuba untuk picit dan gosok bahagian-bahagian berkenaan di tapak tangan kalian. In Shaa Allah bermanfaat untuk kesihatan. Lagi elok dan baik jika sedang kita memicit dan menggosok, kita bacakan surah Al-Fatihah, Ayat Kursi dan tiga surah Qul.  Cx turut gabungkan pada awalnya dengan bacaan Bismillah sebanyak tujuh atau sebelas kali. In Shaa Allah. Yakin dengan kekuasaan Allah.

Pada awalnya cx jumpa grafik ini, cx cuba buat dan Alhamdulillah. Pada cx, kita boleh atau perlu cuba dan ikhtiar apa cara sekalipun selagi tidak melanggar syarak agama.  Cx amalkan dengan niat untuk sembuhkan diri dan minta kesembuhan daripada Allah. In Shaa Allah :) . Memang ada perubahannya. Pastikan niat yang baik-baik ya kawan-kawan. 

Sayangi diri kita
lahirkanlah keikhlasan dihatimu

3 comments:

Khamsi Abdullah said...

Betul..dengan izinnya, air masak pon boleh jadi penawar. Y penting usaha, doa dan tawakkal.

Ilaa Suhailaa said...

haiii CX..
ila nk try cara ni gak lah.
asyik stress je dkt ofis..hehe..

ArELeEz said...

sgt2 b'guna info nih! buleh ditry. tq