Thursday, September 18, 2014

Pengalaman Ambil Lesen L/P

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Hai semua! Pada 08/09/2010, cx target untuk ada lesen kereta tetapi bukan motor. Haha! Okay, pada mulanya ujian komputer, lesen L. Korang tau? first time jawab beriya bukan main confident, kemain kejap then bila submit jawapan, haaa rasakan kau bedah! failed! Miahahaha! masa tu markah lulus 42/50 eh? Ntah lupa tapi cx dapat 40 kalau tak silap.

Kemudian ambillah ujian komputer lagi sekali, itupun markah cukup-cukup makan. Alhamdulillah lulus. Seterusnya JPJ test untuk lesen P, masa itu bulan puasa, masih segar di ingatan bukan main ramai orang ambil ujian ini. Hari itu pula Alhamdulillah cuaca baik. Cx dari rumah lagi sudah doa minta Allah permudahkan. Alhamdulillah akhirnya berjaya melepasi semua ujian.

Credit to JPJ Pahang

Nak tau tak? Masa test bukit sebelum itu, cx sempat berborak, kata member ketika naik bukit dan berhenti, kita perlu tengok meter. Ha?? Tengok meter?? Matilah. Kenapa cikgu dia ajar lain dan cikgu cx ajar lain? Terus cx ambil inisiatif untuk follow method cikgu beliau. Sebab apa? Sebab cikgu cx kata camni, 'kau kena agak keseimbangan kereta kau' acano? Seram tak? Haha! Alhamdulillah Allah permudahkan.

Panjangnya entry haha. Tapi syukur lepas jpj test dengan sekali percubaan. Sebenarnya sepanjang kelas nak cukupkan jam belajar, setiap hari belajar itulah hujan turun selebatnya, time itulah kereta banyak, time itulah lori besar-besar lalu lalang. Tapi Alhamdulillah time test dipermudahkan Allah :) Syukur. :)

Terima Kasih Allah
Lahirkanlah Keikhlasan Dihatimu

3 comments:

ros_reeza said...

takde lesen lagi :(

CT Humairah said...

CT pun tanak lesen motor sebab CT takut naik moto.. nak amek lesen kapal terbang huuurm..

Encik JI said...

Dh tua skrg bru nk ambk lesen kete hehe