Monday, October 6, 2014

Ingat Heran Ke?

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Satu ayat yang benar-benar menusuk hati, kalbu dan sanubari. Mudahnya dilafazkan sedangkan asalnya bertentangan. Terasa diri umpama sampah tatkala dihina si pemilik yang dulunya berusaha untuk mendapatkan sedaya upaya. 

credit to KakLang

Aku hanya insan biasa, namun usah kau sakiti aku dengan kata-kata bisa.  Sakiti aku dengan ayat itu sama seperti kau menghina sesuka hatimu. 

Hati kau perlu aku jaga tetapi hati aku kau jaja. Ingat aku siapa? Boneka yang kau beli tatkala diingini dan buang sesuka hati? Aku juga ada hati dan perasaan yang perlu kau jaga, bukan fikir hati kau aku jaga, hati aku kau sia-sia!

Aku pegang kata-kata kau, aku ingin berpesan, jangan sampai kau 'meludah dan jilat semula' .. 

aku kecewa semahunya
lahirkanlah keikhlasan dihatimu

10 comments:

Izza Jay said...

Selamat Hari Raya Aidiladha

http://mrsjaysblog.blogspot.com/

Yumida Huda said...

sabar k
sbb tu dlm islam jugak kita x digalakkan bertindak melampau. bersederhanalah dlm sesuatu. klo kita x suka, perpada2lah meluahkan perasaan. sbb mungkin akan menyakiti hati pihak yg 1 lg. blh tercetusnya masalah n mengundang musuh

Nyamuk Terbang said...

sabar yer cx

ary_lee said...

Sabarrrrr... Sabarrrrr...
Itteewwww kan ada. BwahahahaXD

Mar Mansor said...

orang bila tengah marah..hilang waras akalnya..
orang bila bersedih, mudah dihalusi dengan syaitan juga..

Engku Muzahadin said...

Hati yang disakiti, sabar ya...

Suria Lekatlekitgurl said...

kadang2 satu perkataan pun mampu melukakan hati apatah lagi dengan sepotong ayat yang kadang2 mampu menyimpan luka bertahun lamanya

ros_reeza said...

kenapa ni sis.. moga semuanya baik-baik sahaja...

ros_reeza said...

kenapa ni sis.. moga semuanya baik-baik sahaja...

CT Humairah said...

alaaa CX napee ni.. hurm..