Thursday, April 2, 2015

Beriya Angkat Salah & Aib Orang

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Sekarang ni banyak isu yang makin menjadi-jadi dan meluap di upload tanpa menggunakan akal yang Allah pinjamkan. Tidak mengapa, mungkin kali ini hari mereka dalam melakukan kekhilafan, apa yang boleh kita lakukan adalah doakan mereka. InShaaAllah.


Apa yang cx nak kupas dekat entry ini adalah apabila adanya manusia yang suka sangat angkat kesalahan dan aib orang lain macamlah diorang tu tak pernah buat salah.  Sedangkan dulunya pernah ada sejarah hitam yang rasanya diri sendiri pun jijik nak kenang kembali.

Ehh! Faham ke apa cx cakap ni? Bagaimana nak cakap ya.  Setiap orang ada salah silap sendiri dan mungkin telah bertaubat tanpa kita ketahui. Itu sudah bagus apabila kembali ke jalan Allah namun.. apabila tiba masanya orang lain pula melakukan khilaf yang mana nasib mereka terjadi dalam dunia viral.. tak perlulah beriya menghina. betul tak? Lupa ke kalau dikenang balik silap sendiri, tak jauh beza pun hinanya silap yang kita lakukan itu. Makanya, beragaklah ya kalau nak hina orang pun.

Sekadar perkongsian
lahirkanlah keikhlasan dihatimu

5 comments:

Cik Anis said...

stuju ngan CX .. sama2 muhasabah diri

Yumida Huda said...

ada juak habit org suka nk nganok org je jak kejanya. hope diberi hidayah dgn sidak ya

Deanna Morni said...

kdg da org suka bila mengaibkan org...sedangkan aib dik pon teruk agik....huhuhu

Nao Mei said...

Ng mena ya...sik ada nok dikeja nya nak...paluk palak nya dik.mhihi

Siti Yang Menaip said...

moga Allah lindung aib kita.. CT paling tak berkenan dengan viral videos.. laju saja nak viralkan.. dah tumpang saham kan.. nauzubillah..