Clever Girl Sarawak, Ethel Tersingkir!

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Hi. Okay untuk episod pertama, cx memang terlepas untuk tonton dan kebanyakkan rakyat Malaysia memberikan komen mereka.  Malangnya komen tersebut lebih kepada arah negatif.  Rata-rata tidak berpuas hati dengan pemilihan clever girl ini kerana tidak nampak di mana clevernya antara peserta. Hal ini menjadi isu apabila soalan berkaitan wau bulan dan bendera Malaysia pun tidak boleh dijawab dengan betul. Itu apa yang cx baca dan dengar komen netizen. Cx tidak mahu komen lebih-lebih di sini. 


Episod kedua telah pon berlalu tadi malam jam 2100 di TV3 dan cx tidak terlepas untuk saksikan sendiri apa yang diperkatakan. Baiklah, pada cx, pengetahuan setiap manusia itu lain-lain. Ada yang tahu dan mungkin ada yang tak tahu waima perkara basic dan common. Kita tak boleh salahkan 100% kepada peserta kerana mungkin kehidupan mereka berbeza dalam pencarian dan penerimaan maklumat either benar atau palsu.  Atau mungkin mereka gugup pentas. Possible right? Namun tetapi ...

Ethel : Clever Girl Sarawak Malaysia
Sebagai clever girl, haruslah bersiap sedia daripada segala aspek kerana mereka sendiri yang mahu meletakkan diri bergelar sebagai clever girl. That's why rakyat Malaysia sedikit marah. Perhaps. Apa yang boleh cx katakan, soalan clever ini mencabar juga. Iyalah, setiap orang pemahaman dalam sesuatu ilmu itu berbeza. Semoga clever girl terus maju mengilmukan diri. 

Kepada Ethel, even you dah tersingkir, sebagai wakil tunggal negeri Sarawak, whatever it is, you have been done your best! Don't be disappointed. People loves to talk and say anything and everything but do not listen to them. You are the best for Sarawak and Malaysia! Good Job Ethel. You is a clever girl and just ini bukan rezeki you. Itu sahaja. All the best Ethel! 

All the best!
Lahirkanlah keikhlasan dihatimu

Post a Comment

2 Comments

Sha Mohamed said…
Tapikan semalam TV3 yang x clever.. pasal soalan mengenai filem P.Ramlee yang bertajuk Bujang Lapok tu.. Huhuhu..
Anonymous said…
singgah follow blog penaja..
http://www.kennymerligal.com/2016/04/giveaway-special-april-syamimi-bersama.html