Gaji RM2500 di Malaysia Menjadi Perbualan Hangat

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Gaji RM2500 di Malaysia Menjadi Perbualan Hangat

Sekarang ini sedang hangat diperkatakan tentang isu gaji yang dikeluarkan kenyataannya oleh 'pakar' menteri dalam negara Malaysia.  Cx sekadar membaca walaupun ada juga yang cuba diutarakan tetapi biarlah cx berdiam. Takut zaman sekarang sikit kita bangkang, bilik berjeriji kita terpaksa 'terbongkang'.  Siapa nak buang masa dalam itu? Banyak lagi perkara yang berfaedah boleh kita lakukan.  Cakap siang, pandang-pandang, cakap malam, dengar-dengar.


Gaji RM2500 di Malaysia Menjadi Perbualan Hangat


Susah nak cakap sebab terlalu banyak statement keluar berkaitan dengan kewangan dan pekerjaan. Gaji RM2,500 cukupkah kalau dilihatkan zaman serba nak pakai duit ini? Kemudian kes tempoh berkhidmat dipanjangkan kepada umur 70 tahun? Kami graduan nak buat apa? Tanam anggur tiada hasil?  Di atas dan seterusnya cx kongsikan antara komen yang menarik perhatian cx. Maaf ya, cx sekadar berkongsi.


Gaji RM2500 di Malaysia Menjadi Perbualan Hangat

Cx suka dan sokong bab surat khabar itu. Cx pun tak langgan lama dah surat khabar. Surat khabar adalah hak bersuara para atasan, laman sosial adalah hak bersuara para netizen (rakyat). Wallahualam. May Allah ease everything. amin.

Nantikan Budget 2015 
lahirkanlah keikhlasan dihatimu

Post a Comment

9 Comments

ary_lee said…
<--- Balik kampung sbb tak mampu duk KL. Apapun, Alhamdulillah. Masih mampu senyum walau poket kering XD
Nyamuk Terbang said…
hanya mampu tersenyum :)
biarlah yg berat sama dipikul, yg ringan sama dijinjing. cuba hilangkan 'kasta'. kesian kat yg 'di bawah' nih. hu3..
::EIDA:: said…
esok tanak buat kerja nak tunggu depan TV , mujur ade TV kat opis ni hikhikhikhk
Anonymous said…
macam CT ni penganggur macam manalah nasib agaknya. meminta pada Allah lah supaya yang benar dapat ditegakkan.. and jangan lupa kat sana nanti jenuh nak menjawab diorang diorang ni. CT setuju ngan statement CX.. salah cakap kang meringkuk kita ni.. tapi mana tah hak rakyat bersuara T.T sedey.. dianak tirikan di negara sendiri.
ayuzan said…
ayu ni gaji xsampai 2.5K pun. acane tu?
dear anies said…
agk mustahil (pd pandangan sy) yg br grad boleh dpt RM2500 melainkan bidang tugasannya bsr spt doctor, engineer etc. tp bkn semua yg grad tu adalah doctor..bkn semua yg grad tu adalah engineer...
Semoga kerajaan membantu rakyat dalam pembentangan bajet 2015 nanti.
Tolonglah jangan membebankan rakyat.
Mar Mansor said…
jauh lagi nak dapat 2.5K tu...syukur sajalah yg mampu diucapkan