Koleksi Pampers Anak

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Sebelum ini cx ada cerita tentang drypers: claim hadiah kan? Haa, biar cx kongsikan dengan korang koleksi pampers dekat rumah cx. 

Sebelum ini anak cx pakai new born wee wee dry untuk tempoh dua bulan. Apabila nak masuk sahaja tiga bulan, pampers terpaksa ditukar memandangkan anak cx semakin bambam. Makanya sekarang pakai size S wee wee dry. 


Pada awalnya memang beli pampers dekat shopping mall atau kedai yang jual dryperslahkan. Disebabkan mahal, kami mencari solusi bagi mengurangkan kos sara hidup. Jadi, en.suamilah jumpa supplier yang boleh bagi harga murah kalau kita beli banyak. Alhamdulillah berbaloi. 

Makanya setiap bulan, belanja untuk pampers sahaja diasingkan RM100 secara kasarnya. Jika dulu beli new born (64pcs for each beg) ada empat beg pampers dalam satu kotak tetapi kini size S, dalam sekotak ada tiga beg tetapi satu beg ada 88pcs. Syukur jimat duit. Haa tengoklah dalam gambar itu, koleksi bulanan untuk anak iols. Huhu. 

Semenjak ada anak, memang segala benda, the first thing is beliau dahulu yang perlu difikirkan. Kemudian barulah mak abah dia. Biasalahkan.. semua orang yang bergelar ibu bapa akan berbuat sedemikian. Mudahan dah besar nanti jadi anak yang soleh dan solehah ya anak-anak. 

Anak itu Amanah
Lahirkanlah keikhlasan dihatimu

Post a Comment

1 Comments

Wak Lat said…
byknye pampers anak., ;p