Cara 'Delete Followers' di Instagram.

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Cara Delete Followers di Instagram | Okay harini cx jumpa satu benda baru. Mungkin lama bagi yang lain tapi cx baru dapat tahu mengenainya pada hari ini.  Selalunya kita kalau tak suka orang atau mungkin ter-follow benda merapu, kita boleh sahaja unfollow mereka kan? Itu perkara biasa yang kita buat. Contoh lagi, korang taknak follow dah ex-partner  boyfriend or girlfriend, so korang unfollow mereka. Paling kejam pon, terus block. Betul? Tapi kali ini macam mana kalau orang follow kita dan kita taknak dia tahu kisah kita? Kekwat tak? Hahaa!



Macam inilah ya cx cerita, contohnya macam money collector.  Diorang kan suka follow kita.  Jaga-jaga juga tau, sebab kadang-kadang ada stalker yang follow, scammer ke kan? At last, diorang hack akaun Instagram kita. Tak ke naya jadinya? Lagi haru bila akaun tu kita buat bisnes. Lagi-lagi bloggers. Sungguh bagai dikatakan? Ahaha! Okay, jom cx kongsikan cara nak delete followers. Ini contoh. 


Cara Delete Followers di Intsgaram:

1. Buka akaun instagram macam biasa.
2. Tekan dekat "Followers". Akan keluar senarai followers korang. Contoh gambar  di : "Step 2"
3. Pilihlah followers mana yang korang nak delete. Contoh cx buat adalah search for "money collector". Di gambar : "Step 3", korang boleh tengok ada senarai dua money collector dalam senarai followers cx.
4. Kemudian, korang tekan tiga titik sebelah box follow tu. Macam yang cx bulatkan bulatan merah di "Step 3"
5. Lepas dah tekan, akan keluar box "Remove Follower?". Haa korang tekan sahaja "Remove" seperti contoh gambar di "Step 4". Settle!

Step 2: Senarai Followers

Step 3: Searching Followers

Step 4: Remove Follower

Senangkan? Okay, bila korang dah remove followers yang dipilih, ia memberi makna yang followers korang akan berkurang okay. Faham ke faham? Jadi, semoga entry ini bermanfaat buat korang! Cx tengah usaha buang tiga ribu followers sekarang di akaun lagi satu. Haha! Jenuh! Wish me luck! Eh! Haha. Nak buat private account. Itu yang delete. Hehe Jangan salah faham ya. Kbai. 

Semoga Berjaya
Lahirkanlah Keikhlasan Dihatimu

Post a Comment

14 Comments

mek yunie said…
untuk mereka yang nak genuine punya follower, boleh lah buat macam ni. kalau yang jenis tak kisah heheh, macam okei je la follower beribu pun
Permatabiru said…
baru tahu. lepas nie nak check lah follower
Mahamahu said…
OHH KITA TAK TAHU PUN HEHEHE SELALU KLIK SATU-SATU SEARCH UNTUK DELETE WAKAKAK DENGAN STEP MUDAH INI SANGAT MEMBANTU HARAP KITA BOLEH DAPAT SENARAI FOLLOWER YANG BETUL-BETUL TULIN DAN ASLI..
Rawlins GLAM said…
Terus Rawlins pun buat dan cari money collector dalam followers tu. Semak kan dengan komen2 diorang. TQ share ilmu nie
Mawardi Yunus said…
bagus juga ada tutorial macam ni. memudahkan untuk orang rujuk dan ikut. keep it up
Zandra Zane said…
Hahaha, faham faham.

Kena buat satu-satu jugak lah ye kan. Sebab kadang-kadang kita tak nak block just tak nak orang tu follow jek. Hehehehe.
Decamellia said…
Wahhhhhh. Tq cx share info sgt2 bermanfaat ni. Boleh laaaa delete si money collector tu hahahaahha
Julia Mahir said…
Thanks for sharing! Bagus gak boleh remove followers2 yg takde kaitan ni. X paham gak kenapa la diorang sibuk sibuk nak follow pun. Hehe.
Nadia Johari said…
oh baru tau..boleh remove semua..selalu unfollow je..ahaha.a.bagus..boleh cuba ni..kadang semak orang yang follow ntah apa ntah..
Aerill Hassan said…
terima kasih atas tips. tak terfikir pulak nak delete follower mcm ni. selalunya saya check pakai apps. haha siapa yng unfollow, saya unfollow balik tu je lah :)
cre8tone said…
i seldom delete followers... hmm... y suddenly think of wanna delete? clearing ur account?
Ruby said…
Follower Instagram sekarang ni banyak dah tukar owner. Sebab kes kena hack dulu. Kebanyakan kawan-kawan dah kena buka akaun baru. Akaun lama tu tetiba dah bertukar nama tanpa kita sedari. Bagus juga instagram buat fungsi delete ni. Senang nak search.
sheayang said…
Lebih baik delete dari unfollow kan. Obvious nau kalau unfollow tu. Thanks for sharing the tips. 🥰
diaripink said…
bagusnya share ni. memang skrg banyak sangat duit lama bertebaran dkt ig.hehehe