SAFI Shayla: Botanical Silk Micellar Shampoo 100% Bahan Botanikal

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

SAFI Shayla: Botanical Silk Micellar Shampoo 100% Bahan Botanikal: Zaman sekarang ini jika diperhatikan, sudah ramai mula sedar dan mencari penggunaan harian mereka yang lebih kepada menggunakan bahan semulajadi. CX pon tak terkecuali waima tidak sepenuhnya. Nak kata setengah pon belum lagi tapi sekurang-kurangnya kita mula faham dan tahu apa yang terbaik buat diri kita dan keluarga. Kita sedia maklum tentang penggunaan syampu, kebanyakkannya ada campuran bahan kimia dan bahan lain yang kita kurang pasti kesan jangka masa panjangnya. Betul tak? Kita pakai asalkan wangi dan rasa selesa, dah cukup tapi kesannya di masa akan datang? Kita nantikanlah ya. Baik,  hari ini CX nak perkenalkan kepada korang satu syampu baharu keluaran SAFI Shayla iaitu SAFI Shayla Botanical Silk Micellar Shampoo.


SAFI SHAYLA Botanical Silk Micellar Shampoo diformulasikan dengan 100% bahan botanical aktif dan 0% Paraben * - ianya kaya dengan nutrien untuk memanjakan rambut daripada akar hingga ke hujung dengan aroma segar yang unik dan tahan lama sehingga 48 jam **.  Siapa yang tak suka bila rambut kekal wangi dan segar sehigga 48 jam lamanya? Lagi-lagi kita orang perempuan yang berambut panjang, sejenis rambut yang tebal dan juga bertudung. CX gerenti korang pon suka. Biasalah bila rambut ditutup litup 24jam, sudah pasti akan ada bau atau lebih biasa dikatakan rambut kepam. Pergh! Boleh pengsan kawan sebelah tau. Jadi, dengan terhasilnya formula syampu baharu daripada SAFI Shayla yang mengeluarkan syampu botanical silk micellar, CX jamin korang akan jatuh cinta dan setia. Gittew kan?

Makluman korang, syampu botanical silk micellar ini ada  Campuran Sutera Botanikal dengan formulasi Micellar Silicone Free tau.  Campuran ini bertindak secara berkesan dalam menghilangkan silikon membina pada rambut kita sambil mengekalkan kelembapan, ianya turut membuatkan rambut rasa lebih ringan, lebat dan fleksibel. Menarikkan? CX secara jujur suka bila rambut rasa ringan sahaja sebab kulit kepala kita akan lebih segar dan sihat. Almaklum bila kita dah seharian buat kerja, sudah pasti rambut kita masam, kulit kepala lembab dan gatal disebabkan oleh peluh. Tambahan lagi bila banyak masa dihabiskan dengan duduk depan dapur masak, bermain dengan api dan haba panas. Ianya juga salah satu punca ya rambut kita menjadi kering dan rosak. Jom usha sikit bahan lain yang terdapat dalam syampu ini.


Organik Habbatus Sauda
Kita semua pon sedia maklum bahawa Habbatus Sauda merupakan sumber nutrien yang kaya.  Dengan adanya habatus sauda dalam syampu Botanikal Micellar ini, ianya mampu melindungi dan menyuburkan kulit kepala kita.

Minyak Argan
Minyak argan pon menjadi satu sumber bahan utama juga dalam kecantikan harian.  Minyak argan membantu menjadikan rambut kita lebih lembut bak sutera, mudah diurus dan membuatkan mahkota kita bersinar sihat serta menarik.

Minyak Pokok Teh
Jangan tak tahu tau sekarang ini minyak pokok teh pon menjadi pilihan dalam pembuatan syampu. Pemilihan minyak pokok teh berkesan membersihkan folikel rambut yang tersumbat untuk menjadikan ianya lebih ringan dan fleksibel.

* dan ** adalah tidak direka, malahan dibuktikan melalui ujian Makmal


Cara Guna:
1. Picitkan syampu ke atas tapak tangan.
2. Sapukan syampu pada rambut basah, ratakan syampu keseluruhan rambut sehingga berkrim dan bilas.
3. Bagi mendapatkan hasil yang terbaik, gunakan Safi Shayla Scalp Mask / Conditioner rambut selepas syampu.

Bahan-bahan
Air, Natrium Lauryl Ether Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Fragrance, Natrium Klorida, Decyl Glucoside, Starch Corn Terhidrolisis, PPG-3 Caprylyl Ether, Glyceryl Caprylate / Caprate, Panthenol, Asam Citric, Polyquaternium-10, Natrium Citrate, Menthol.

Review Peribadi:
CX pilih syampu botanical silk micellar ini sebab apa yang SAFI Shayla claim untuk kelebihan dan kebaikannya selepas penggunaan adalah nyata dan benar. Memang ianya memanjakan rambut kita daripada akar hingga ke hujung dengan aroma segar yang unik dan tahan lama sehingga 48 jam.

Selepas CX syampu rambut menggunakan syampu botanical silk micellar ini, CX rasa kulit kepala lebih segar,  rambut pon mudah terurus dan bersinar serta mengerbang elok. Ringan sangat rasa kepala. Rasa macam hilang segala beban di kepala. Wah! 

Kalau nak cakap pasal bau syampu ini, masa mula CX buka penutup botolnya, CX tak dapat nak teka bau apa. Macam tiada bau pon ya juga. Tapi bila dihidu lama sedikit, ianya bauan segar dan nyaman. Macam korang hirup udara segar di pagi hari, macam itulah gamaknya.


Okay, korang boleh dapatkan SAFI Shayla Botanical Silk Micellar Shampoo ini di pasaraya terkemuka Watson dan Guardian.  Kalau tak nak keluar shopping takut dengan keadaan sekarang, korang order online sahaja okay di website watson. Semuanya dihujung jari. Mudah! Harga seunit adalah RM22.41 untuk 480gram. Berbaloikan untuk sesuatu yang elok macam ini? Okay, untuk maklumat lanjut, korang boleh rujuk website SAFI okay.

Rambut itu Mahkota Wanita
Lahirkanlah Keikhlasan di Hatimu

Post a Comment

2 Comments

sitirohaida said…
nampak best je syampu ni..nanti nak try la
mek yunie said…
memang best. mek pun dah cuba shampoo safi shayla botanical silk ni. puas hati sebab rambut tak bau kepam dah bila seharian bertudung.