Ajaibnya Kasih Sayang

Bismillahirahmanirahim
Assalammualaikum w.b.t

sharing number 32
tahukah kita bahawa kasih sayang itu mempunyai satu aura atau pun satu link yang sangat utuh? kenapa cx cakap begini? sebab .. kasih sayang mampu melahirkan keikhlasan daripada hati kita. kasih sayang juga membantu kita dalam membentuk sebuah perhubungan yang baik.. tidak kiralah antara ibu bapa, adik beradik, suami isteri dan juga rakan-rakan..

Cx ada terbaca satu entry online di akhbar.. katanya, kasih sayang mampu mengubah segalanya .. contoh? ya, contohnya cx ambil terus daripada sumber berikut ..

bayangkanlah seorang ibu yang menanggung kesakitan tatkala melahirkan kita.. sakit yang boleh membawa kepada mati syahid kecil bagi seorang ibu. Namun, pernahkah kita melihat seorang ibu yang telah melahirkan kita itu menangis tatkala kita berada dalam dakapannya? Tidak! ya tidak .. apa yang dilihat adalah sebuah senyuman yang terukir manis sambil memandang sayu penuh kasih sayang kepada kita ketika kita seorang bayi yang baru dilahirkan daripada rahimnya. MasyaAllah.




MasyaAllah.. besar sungguh kan kehebatan kasih sayang. Jadi, disini, cx hendak sarankan kepada korang semua agar mulalah menyanyangi setiap insan disekeliling kita .. Kerana, kasih sayang itu mampu membuatkan orang sekeliling kita gembira ..

sumber : klik SINI

kasihkanlah ibu bapa kita sementara mereka masih bernyawa
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

Post a Comment

0 Comments