Reduce Your Weight

Bismillahirrahmanirahim.
Assalammualaikum kawan-kawan. 

Sharing number 13
just want to share with all of you.  knowledge? .. ya knowledge..  ok.. how to reduce your weight?


LOMPAT BINTANG

saya tahu anda semua kurang KERAJINAN untuk bersenam..  hehe tapi betul kan? =p  jadi, lompat la bintang.  ALAHAI..  tak susah.. ingat tak dolu-dolu time sukan kat sekolah..  last skali kita akan lompat bintang dan lepaskan sekuat tenaga dengan jeritan HAH!! ?? =)  so, try la lompat bintang ok.. kalau tak larat..  dalam seminggu, just sekali round..  untuk 20 kali lompatan sahaja.  kalau nak lebih berkesan, lompatlah 80 kali macam saya buat. hehehe. =)

lompat bintang



KURANGKAN MINUM MANIS

OKay sahabat..  yang ini CONFIRM kurang berat badan..  yelah, gula itu kan menambahkan berat kita.  saya selama ni suka sangat minum air manis..  then saya try pratik, kita minum just sekali sehari.  kadang-kadang .. saya tak ambil pon air manis.  ok teman-teman, untuk pengetahuan kalian.. dalam pemakanan harian kita pon actualy da ada gula kan? so, don't worry..  tak pengsan punya..  tapi jangan lah tak minum manis sampai seminggu.. confirm pengsan!.. saya TAK bersalah ya. hehe

kurangkan manis



JANGAN MAKAN AFTER 7 P.M.

yang ini MUNGKIN payah sikit bagi sesetengah orang..  yelah.  mesti lapar kan bila malam-malam? hehehe biasa lah tu..  tapi cuba biasakan untuk ambil your dinner pada jam 6:00 ~ 6:30 petang je..  INSYA ALLAH. and then, kalau malam-malam anda lapar..  makan la benda-benda ringan. . contoh : roti, biskut..  jangan la makan jajan* pula.. <*jajan : makanan seperti keropok dan gula-gula.. >

7:00 o'clock



PERBANYAKKAN MENGAMBIL AIR "SKY JUICE"

urm.. yang ini saya confrm anda MUNGKIN atau MEMANG tak suka.. =)  yelah, dah biasa minum air manis kan.. hehe.. INGAT ya kawan-kawan .. sebenarnya badan kita memerlukan 8gelas air sehari?? jadi, berusaha lah. chaiyok3!!  aja aja fighting!  kalau saya, saya memang tak suka minum.. tapi saya suka minum apabila saya letak air dalam botol.  mcm air mineral kat kedai tu.  heheh.  besh.  kalau minum dalam cawan..  tak sedap.  CONFIRM air tak habis. =) ini petua nenek saya =) try by your own ok.

sky juice


BIASAKAN MINUM AIR SELEPAS BANGUN DARIPADA TIDUR

yang ini adalah petua yang paling baik..  sebab, pagi-pagi ..  air liur dan enzim dalam mulut kita akan meneutralkan asid dalam perut ..  jadi, ia membantu kita dan lambat lapar. =) dan ia juga baik untuk kesihatan. =) - boleh rujuk 1st entry saya tentang petua dan pahala 

minum dipagi hari



AMBIL SARAPAN PAGI

saya paling tidak suka sarapan pagi kerana pagi-pagi kita mana ada MOOD nak makan. =(  ok..  untuk pengetahuan anda, sarapan pagi baik untuk kesihatan. kenapa ya?  sebab, ia memberi TENAGA kepada badan.  DAN.. dalam masa yang sama, aturan pemakanan juga akan teratur.. jadi, berat kita mudah turun sebab kita makan ikut jadual.  tidak percaya? cuba anda tengok jadual pemakanan harian anda, CARCA MERBA kan? dan selalunya akan lapar pada waktu malam..  thats why la anda kena ambil sarapan pagi.. =) saya dah praktik.. dan, Alhamdulillah.. =)

McD drive thru-



LOSYEN MUSTAJAB

okay, yang ini just nak share.  saya tak guna pon tapi..  adik sepupu saya guna..  dia kata. berat dia turun untuk berapa lama ntah. saya lupa nak tanya.  hehe.. jangan marah ya..  DAN member saya punya roomate pon pernah pakai.. dan katanya,,  lemak pecah.. =)  itu kata mereka la..  MAYBE kita tak guna, jadi kita tak tahu..  an an an .=)  jadi cuba lah kalau berminat.

losyen mustajab


ok teman-teman..  itu sahaja setakat ini ..  rasanya macam banyak lagi,  tapi tiba-tiba tak ingat.  hehehe.  apa-apa pon, USAHA ADALAH TANGGA KEJAYAAN!! =)



kejayaan kita bergantung kepada kerajinan kita
"lahirkanlah keikhlasan daripada hatimu"

Post a Comment

2 Comments

cman jeini said…
amalan yg sihat di atas memang elok d amal kan utk kesihatan kite..
sy pon dah mencuba nye..dan ia nye berkesan;)...
so kite kesan2 kan bersame..
CXopportunities said…
cman jeini dah amalkan? reallY? ye2 je. hehe