Apabila Tulang Rusuk itu Belum Kutemui

Bismillahirahmanirahim
Assalamualaikum w.b.t

sharing number 36
hye readers. just a simple entry. nothing important but just want to share the simple thing. apabila tulang rusuk itu belum kutemui .. korunk mesti rasa risau kan.. yelah.. umur pun makin meningkat.. mak dan pak dah tanya-tanya tapi kita still lagi single.. camnelah kita nak bagi jawapan. iye idok? hurm. lumrah kan.  antara sebab yang mungkin apabila kita masih single..


PENGALAMAN
Allah nak bagi kita pengalaman hidup supaya kita lebih berfikiran matang apabila betul-betul telah tiba masanya nanti untuk berjumpa tulang rusuk itu..  pengalaman yang mengajar bagaimana untuk tangani kesusahan hidup yang sukar.

RAGAM MANUSIA
kita dapat kenal ragam manusia yang kita jumpa.. sebelum jumpa yang terbaik.. Allah nak bagi kenal orang-orang yang mungkin dapat membantu kita dalam menilai erti hidup.. berjumpa dengan orang yang mampu menyedarkan kita daripada kesilapan yang kita tak pasti.

INGAT ALLAH
haa.. ini penting. apabila Allah  menguji cinta kita.. bermakna Allah suruh kita sentiasa ingat akanNya .. kerna apa? sebab cinta kepada Allah adalah cinta yang hakiki dan kita perlu ingat bahawa.. cinta kita juga datangnya daripada kurniaan Allah.. Allah yang suntik cinta itu dalam hati kita. 

BELUM JODOH
yeah. ini yang terakhir. belum jodoh kita.. yelahkan.. Allah dah pon tetapkan jodoh kita bila.. tapi janganlah kita risau.. Allah telah pun menciptakan setiap manusia itu berpasang-pasangan.. cepat dan lambat je yang menguji kita.. segalanya ada hikmah. =)


actually bukan salah kita apabila belum lagi bertemu jodoh.. bukan juga sebab kita tak laku.. bukan juga sebab kita akan membujang sehingga ke akhir hayat kita .. kita perlu fikir secara positif... apabila Allah menarik sesuatu itu daripada kita dan tidak kekal.. tidak bermakna Allah tidak sayangkan kita .. tapi , actually Allah telah pun persiapkan yang terbaik buat kita..

jodoh ajal maut semua ketentuan Allah
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

Post a Comment

11 Comments

Nasz said…
setuju sangat2..setiap yang berlaku ada hikmahnya..

MOHD NASER.com
CXopportunities said…
NasZ : tq! :) cuba memotivasikan diri sendiri actually. :)
EMOdisaster said…
cik cx's da temu jodoh belum...? hehehehe
CXopportunities said…
EMOdisaster : erk. kene jwb eh? hehe. baru jatoh talak. boleh? haha
Unknown said…
akn kau jmpa suatu hari nanti :D
Rean said…
di manakah tulang rusuk itu...:)
CXopportunities said…
IMBobo : disuatu tempat. semoga ianya terjaga rapi oleh empunya badan. :)
Namee Roslan said…
apa yang terjadi semua nya ada own reasons. tp itu lah yang mematangkan kita. seems macam u in some trouble..sabar yeah :)
CXopportunities said…
Namee Roslan in trouble? hehe maybe, sume effect pada penulisan. tp cuba sedaya upaya tk kait dgn emosi n peribadi ntk menulis spy org tk bosan. :) btw thanks!