Thursday, September 12, 2013

Tembak-Menembak di Tesco Cheng Melaka!

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

nampaknya jenayah dah datang menyerang Melaka. Allahuakhbar! adakah Malaysia masih aman? fikirkanlah. cx semakin tak tahu nak cakap apa. negara kita semakin hari semakin menjadi-jadi keganasannya. berita ini amat memeranjatkan dan sangat menakutkan. masih terjaminkah keselamatan diri ini? Allah. Allah. Allah.

GEMPAR ! LAGI KES TEMBAK MENEMBAK DI TESCO CHENG MELAKA
Published on Thursday, September 12, 2013 12:22 PM // Am, Jenayah, Terkini 
MELAKA 12 SEPT - Sekitar jam 10 pagi tadi, telah berlakunya satu insiden tembak menembak di antara pasukan polis dan tiga orang penjenayah yang menaiki sebuah perodua Myvi. Setengah jam kemudian kedengaran bunyi ambulan bergegas ke lokasi kejadian untuk mengesahkan tiga orang penjenayah yang mati akibat terkena das tembakan.
Berita masih belum mengenal pasti punca kejadian sama ada berkait dengan kes anggota kongsi gelap. Berita selanjutnya bakal menyusul.

credit: facebook user
Pesanan daripada polis:
Elakkan dan jangan lalu di kawasan dalam sekitar krubung, durian tunggal, masjid tanah, bukit beruang, petron malim , gadek, shell sungai udang dan kawasan sekelilingnya. kerana disyaki geng 6long akan turun pada malam ini dengan bersenjatakan pistol dan sebagainya. elakkan keluar pada malam hari dan jangan berkumpulan yang mencurigakan pihak polis. pihak polis akan menangkap semua budak yang duduk berkumpulan tidak kira siapa pun.. terima kasih - facebook user *copypaste
sila berhati-hati kawan-kawanku. lebih-lebih lagi yang menetap di Melaka. sila ikut arahan polis. berhati-hati lebih sedikit demi keselamatan diri. sayangi diri dan orang tersayang. doa banyak-banyak. InsyaAllah. 

sayangilah dirimu
"lahirkanlah keikhlasan dihatimu"

6 comments:

Nyamuk Terbang said...

risau nak keluar sekarang nie..jenayah banyak sgt

Kathy Rbain said...

bahaya ni...

Anonymous said...

Jangan gi masjid tanah melaka sekarang... Polis tengah buru...

Nick Nashram said...

baru je nak turun melaka mlm ni..x jadi r..huhu

Mohd Saad Hamid said...

Rileks la, aku duduk kat mssjid tanah ok jer.

ArELeEz said...

mati katak. haish!