Monday, October 6, 2014

Korban Lembu

بِسْــــــــــــــــــمِ-اﷲِالرَّحْمَنِ-اارَّحِيم
اَلسَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَا تُهُ

Hai semua! Salam Aidil Adha. Bagaimana hari raya korang?  Seronok? Tengok tak lembu disembelih? Atau korang join lapah daging? Atau korang yang sembelih lembu? Bagus! Bagus!

credit to Kakmah

Tahun ini cx sambut raya haji di rumah mertua.  Lebih meriah apabila ada buat korban. Bukan seekor tetapi tiga ekor. Alhamdulillah. Rezeki Allah bagi.

Banyaklah hai masak. Ayam kari, udang sambal, sambal daging, rendang daging, ketupat daun, lemang, kek. Paling cx suka adalah daging, memang kegemaran cx. Hehe. Malam pula masak sup tulang. amboi! masing-masing makan beriya. Daging baru kan lembut dan sedap. Alhdulillah. Syukur ke hadrat Allah. Cuma keletihan itu biasa apabila ada kenduri tapi seronon sebab anak-anak buah ramai. Macam-macam kerenah  Huhu.

Salam Raya Haji
lahirkanlah keikhlasan dihatimu.

3 comments:

Mar Mansor said...

ramai ye yang buat ibadah korban tahun ni..kami dah buat 2 tahun lepas..dah tak buat lagi dah..tunggu saudara mara lain je yang buat..

ros_reeza said...

selamat hari raya aidil adha Cx...

CT Humairah said...

tahun ni tak buat korban tak masak rendang tak buat itu ini. lepas solat pegi rumah tok then balik rumah balik siap siap kuar jalan jalan dengan member.